یوگا چیست و چطور یوگا شروع کنیم؟ آموزش یوگا

یوگا چیست و چطور یوگا شروع کنیم؟ آموزش یوگا

یوگا چیست و چطور یوگا شروع کنیم؟ (آموزش یوگا در 8 قدم)

اگر به عنوان یک فرد مبتدی به افرادی که در حال انجام تمرین های یوگا هستند نگاهی بیندازید، شاید فکر کنید که تنها چیزی که در یوگا لازم دارید یک زیر انداز ورزشی است! در حالی که برای یوگا باید شرایط بسیار خاصی را فراهم کنید. از مهم ترین دلایلی که افراد به یوگا علاقه دارند، این است که یوگا می تواند آرامش بسیار خوبی را در زندگی شما فراهم کند. همچنین ده ها دلیل دیگر وجود دارد که افراد زیادی را به یوگا علاقه مند کرده است! در این مقاله می خواهیم به بررسی ورزش یوگا، مزایای آن و این که از کجا باید شروع کنید، بپردازیم. پس اگر به یوگا علاقه مند هستید اما اطلاعات زیادی در مورد آن ندارید، در این مقاله همراه ما باشید.

ورزش یوگا چیست؟

ورزش کردن علاوه بر جسم، روی روح و روان افراد هم تاثیر زیادی دارد. یوگا یکی از ورزش های بسیار حرفه ای است که می تواند تاثیر بسیار خوبی روی آرامش ذهنی و روحی شما داشته باشد. فعالان این رشته ورزشی، از آن به عنوان ابزاری برای توقف نوسانات ذهنی یاد می کنند. یکی از دلایلی که باعث می شود تا افراد علاقه مند به یوگا، این ورزش را شروع نکنند این است که فکر می کنند باید شرایط و الزامات خاصی وجود داشته باشد! در حالی که هدف از یوگا، هدف نهایی آن است و نباید در این مسیر کمال گرا بود. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که برای شروع یوگا به دنبال شرایط خاصی نظیر انعطاف پذیری بالای بدن هستید، آن را فراموش کنید! یوگا همیشه در حال تکامل و پیشرفت است و در هر شرایطی می تواند به شما کمک کند.

مهم ترین مزایای یوگا چیست؟

مهم ترین مزایای یوگا چیست؟

یوگا یکی از بهترین رشته های ورزشی است که می توانید آن را در هر جایی انجام دهید! در بخش قبلی به بررسی مفهوم یوگا چیست پرداختیم و در این بخش به بررسی مزایای آن می پردازیم. مهم ترین مزایای یوگا عبارتند از:

  • کنترل و کاهش فشار خون
  • کاهش وزن و اضافه وزن افراد
  • کاهش استرس
  • تنظیم سوخت و ساز بدن
  • افزایش انعطاف پذیری بدن
  • بهبود وضعیت خواب
  • افزایش ایمنی و سیستم ایمنی بدن
  • افزایش آرامش ذهنی
  • بهبود آسیب دیدگی و رسیدن به آرامش درونی

بنابراین یوگا یکی از بهترین تمرین ها است که می تواند تاثیر زیادی در بهبود زندگی شما داشته باشد.

یوگا را از کجا شروع کنیم؟ (مراحل شروع یوگا)

برای شروع یوگا چکار کنیم؟ (آموزش یوگا)

افراد زیادی هستند که به یوگا علاقه دارند اما واقعاً نمی دانند که باید از کجا شروع کنند! در این بخش می خواهیم به بررسی شروع یوگا در 8 مرحله بپردازیم:

1.      انتخاب محل مناسب برای شروع یوگا

اولین و مهم ترین چیزی که باید پیش از شروع یوگا توجه داشته باشید، این است که می خواهید در کجا به یوگا بپردازید! یوگا یکی از ورزش هایی است که می توانید در خانه، باشگاه و حتی کلاس های دانشگاه آن را انجام دهید. همه چیز بستگی به روحیه و شخصیت شما دارد که در کدام محیط راحت تر هستید. اگر فرد اجتماعی هستید، می توانید باشگاه را انتخاب کنید اما اگر فرد درون گرایی هستید که در محیط خلوت تمرکز بیشتری دارید، می توانید آن را در خانه انجام دهید.

2.      پذیرش خود و شرایط لازم

گاهی اوقات افراد به این فکر می کنند که یوگا فقط نوعی ورزش است اما اگر به مفهوم آن دقت کنید، متوجه می شوید که یوگا به معنای یکپارچه سازی و یگانگی است! در واقع یوگا ورزشی برای ایجاد هماهنگی میان تمام جنبه های شما است. برای آن که این ورزش را به خوبی انجام دهید و بهترین نتایج را از آن بگیرید، خودتان را بپذیرید. شما باید گله و شکایت از وضعیت فعلی را کنار بگذارید و هنگام انجام ورزش یوگا، تنها روی آن تمرکز کنید.

3.      رها کردن انتظارات خود

یکی دیگر از مواردی که باید هنگام یوگا روی آن تمرکز کنید، رها کردن انتظارات است. برای این کار باید برای داشته های خود (هر چقدر کوچک) تمرکز کنید. مثلاً می توانید برای سلامتی خود و داشتن کوچک ترین چیز ها، شکرگذاری کنید. دلیل آن هم این است که یوگا بیشتر از آن که روی جسم و فیزیک شما تاثیرگذار باشد، ذهن شما را در بر می گیرد. اگر ذهنیت درستی داشته باشید، تمرین های یوگا می تواند به بهترین حالت پیش بروند.

4.      پیدا کردن کلاس یا آموزش مناسب با سطح خود

یوگا مانند هر ورزش دیگری نیازمند یادگیری است! برای یادگیری می توانید از باشگاه هایی که در آن یوگا تمرین می کنند استفاده کنید. همچنین اگر می خواهید در محیط خانه یوگا کنید، می توانید از پکیج های آموزشی مناسب استفاده کنید. برای این کار حتماً تحقیق کنید تا بهترین آموزش ها را تهیه کنید. همچنین در کلاس های آموزش حضوری بهتر است کمی زودتر از زمان کلاس، وارد کلاس شوید و با مربی خود صحبت کنید. این کار باعث می شود تا اصطلاحاتی که به کار می برد را برای شما توضیح دهد و هنگام انجام تمرین کمتر با مشکل مواجه شوید.

5.      فراهم کردن وسایل ورزشی مناسب برای یوگا

برای انجام ورزش یوگا وسایل ورزشی نظیر زیر انداز ورزشی یا همان مت یوگا نیاز دارید. فراموش نکنید که استفاده از وسایل ورزشی یوگا تاثیر بسیار زیادی روی نتیجه ورزش کردن شما خواهد داشت. شما می توانید همه وسایل موردنیاز برای یوگا را از فروشگاه اینترنتی ورزش کالا خریداری کنید تا در کمترین زمان ممکن آن را درب منزل تحویل بگیرید.

6.      توجه کامل به تنفس

تنفس یکی دیگر از موارد بسیار مهم در ورزش یوگا است! سبک های مختلفی برای تنفس وجود دارد که مربیان مختلف از آن ها استفاده می کنند. در نهایت همه آن ها یکی هستند و جزء تمرین های یوگا وجود دارند. دم و بازدم درست می تواند باعث خواب بهتر، کاهش استرس و افزایش آگاهی شما کمک کند.

7.      کاملاً بی حرکت و ساکت باشید

برای بسیاری از ما آرام نشستن کار سختی است و همیشه دوست داریم کاری انجام دهیم. در حالی که یوگا، ورزش آرام و ساکتی است. یکی از تمرین هایی که می تواند به افزایش کیفیت یوگا کردن کمک کند، تمرین حضور در لحظه است. البته پس از مدتی یوگا به شما کمک می کند تا این مسئله را هم در خود بهبود ببخشید تا بهترین نتیجه را از این ورزش بگیرید.

در نهایت، اگر به وسایل یوگا یا وسایل ورزشی نیاز دارید، می توانید آن را از طریق فروشگاه ورزش کالا خریداری کنید. ورزش کالا به شما تضمین بهترین کیفیت و قیمت را می دهد و می توانید در کمترین زمان ممکن آن را درب منزل تحویل بگیرید. همچنین اگر در مورد این مقاله سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد