ورزش پیلاتس چیست و چه تفاوتی با بدنسازی دارد؟

ورزش پیلاتس چیست و چه تفاوتی با بدنسازی دارد؟

ورزش پیلاتس چه تفاوت هایی با ورزش بدنسازی دارد؟

قطعا نام ورزش پیلاتس به گوش شما خورده است. آیا ورزش پیلاتس در لاغری تاثیر دارد؟ ورزش پیلاتس با بدنسازی چه تفاوت هایی دارد؟ در این مقاله قصد داریم به مطالعه ورزش پیلاتس بپردازیم.

پیلاتس چیست؟

ورزش پیلاتس شامل حرکات قدرتی و استقامتی است و سبب افزایش انعطاف پذیری در بدن ورزشکار می شود. در دهه 1920، جوزف پیلاتس این ورزش را توسعه داد. ورزش پیلاتس عضلات بدن را تقویت کرده و استقامت بدن را چند برابر می کند. تمرینات پیلاتس را هم در باشگاه های ورزشی و هم در خانه می توان به راحتی انجام داد. در ورزش پیلاتس ارتباط بین ذهن و بدن فرد برقرار است و این ورزش سبب هماهنگی بین کلیه ی اعضای بدن می شود. پیلاتس به دو قسمت پیلاتس مت و دستگاهی تقسیم می شود و در اغلب ها پیلاتس به صورت پیلاتس مت انجام می شود. یک نکته بسیار مهم در ورزش پیلاتس ترمیم جراحت بدن افرادی است، که قسمتی از بدن خود را عمل جراحی کرده اند. این امر سبب می شود روند بهبودی هر چه سریع تر انجام شود.

ورزش پیلاتس و تاثیر آن بر روی بدن

ورزش یک امری ضروری برای هر فرد تلقی می شود. ورزش پیلاتس همانند دیگر ورزش ها، از فواید زیادی برای بدن برخوردار است. ورزش پیلاتس علاوه بر بهبود عملکرد بدن، سبب تقویت روحیه در ورزشکار نیز می شود. تاثیرات ورزش پیلاتس بر بدن عبارتند از:

  • بهبود تعادل بدن ورزشکار
  • افزایش انعطاف پذیری عضلات
  • تقویت عضلات بدن
  • چربی سوزی و کاهش وزن
  • کاهش استرس و اضطراب
  • جلوگیری از بروز کمر درد
  • افزایش قدرت بدنی

ورزش پیلاتس برای چه افرادی مناسب است؟ 

ورزش پیلاتس برای تمام سنین مناسب است. بسیاری از افراد مسن، برای جلوگیری از پوکی استخوان به ورزش پیلاتس روی می آورند. ورزشکاران پس از گذشت یک مدت طولانی که از ورزش دور بوده اند و دوباره قصد دارند ورزش را شروع کنند، باید زیر نظر پزشک و مربی حرفه ای، تمرینات خود را از به آرامی شروع کنند و به تدریج شدت تمرینات خود را افزایش دهند. همچنین افراد مبتدی که به تازگی ورزش پیلاتس را انتخاب کرده اند، باید طبق یک برنامه ی تمرینی مناسب ورزش کنند.

تاثیر شگفت انگیز ورزش پیلاتس بر لاغری 

چاقی و اضافه وزن یکی از دغدغه های این روزهای بسیاری از مردم است. اضافه سبب بروز بسیاری از بیماری ها در بدن می شود. براساس شواهد به دست آمده، ورزش کردن از چاقی مفرط جلوگیری می کند .همچنین ورزش پیلاتس، برای بدن بسیار مفید است و مانع از چاقی می شود. پیلاتس به عضله سازی در بدن کمک می کند و وزن فرد را ثابت نگه می دارد. در کنار ورزش پیلاتس، داشتن یک رژیم غذایی مناسب بسیار ضروری است. برای رسیدن به یک اندام ایده آل، باید ورزش و رژیم غذایی را در کنار یکدیگر حفظ کنید.

معجزه پیلاتس بر لاغری

ورزش پیلاتس چه تفاوتی با بدنسازی دارد؟

ورزش بدنسازی همان طور که از نامش مشخص است، سبب حجم دهی عضلات بدن می شود و حجم ماهیچه ها را افزایش می دهد. ورزشکارانی که در رشته بدنسازی فعالیت می کنند، از غذاهای پروتئین دار استفاده می کنند. هدف از ورزش پیلاتس، چربی سوزی و تناسب اندام است. ورزش پیلاتس سبب انعطاف پذیری بدن می شود و استقامت بدن را افزایش می دهد. همچنین پیلاتس در کنار یک برنامه غذایی مناسب، سبب لاغری و کاهش وزن می شود. ورزش پیلاتس از جمله ورزش هایی است که به راحتی می توان آن را در خانه انجام داد و به تجهیزات و وسایل ورزشی حرفه ای نیاز ندارد. 

تفاوت پیلاتس با بدنسازی 

3 حرکت مهم برای انجام ورزش پیلاتس در خانه

  1.  انجام حرکت پا و پهلو به صورت خوابیده در پیلاتس 

برای انجام این حرکت ابتدا باید بر روی سمت راست بدن خود دراز بکشید. سر خود را بر روی دست راست تکیه دهید. سپس پای سمت چپ را بالا آورده و دوباره به سمت پایین بیاورید و به آرامی روی پای راست ضربه بزنید. این حرکت در لاغری شکم و پهلو بسیار کاربردی است. حرکت پا و پهلو سبب تقویت عضلات ران و شکم می شود.

  1.  انجام حرکت دوچرخه در پیلاتس 

برای انجام حرکت دوچرخه می بایست بر روی زمین دراز بکشید و هر دو پا را به سمت قفسه سینه خود بیاورید. توجه داشته باشید که سر خود را به سمت بالا نگه دارید. سپس به سمت پایین دوباره بیاورید. حرکت دوچرخه عضلات پایین تنه را تقویت می کند.

  1. انجام حرکات کششی پا در حرکات پیلاتس 

ابتدا بر روی زمین نشسته، سپس زانوی سمت چپ خود را خم کرده، به گونه ای که کف پا و کف دست بر روی سطح زمین قرار بگیرد. پای راست خود را  به سمت بالا بیاورید. این حرکت را ده مرتبه تکرار کنید. حرکت کششی پا، در لاغری شکم و پهلو موثر است.

چه تجهیزاتی برای انجام ورزش پیلاتس ضروری است؟

ورزش پیلاتس را می توان هم در خانه و هم در باشگاه، بدون نیاز به تجهیزات حرفه ای به راحتی انجام داد. اما برای رسیدن به یک اندام ایده آل، استفاده از تجهیزات ورزش پیلاتس بسیار تاثیرگذار است. لوازم پیلاتس به راحتی حمل می شوند و بسیار ساده است. 

تجهیزات مورد نیاز در ورزش پیلاتس

برای انجام ورزش پیلاتس به تعدادی تجهیزات ورزشی نیاز داریم تا به راحتی بتوانیم به این ورزش بپردازیم. داشتن وسایل ورزشی به ورزشکار کمک می کند تا بتواند به درستی به فعالیت های ورزشی بپردازد و آسیب های احتمالی جلوگیری شود. این تجهیزات عبارتند از:

  • مت یا زیرانداز ورزش پیلاتس

  • برای انجام حرکات ورزشی، به یک زیرانداز ورزشی مناسب نیاز است، تا سطح سخت و محکم زمین به عضلات بدن آسیبی وارد نکند. در ورزش پیلاتس، از مت هایی با ضخامت حدود یک و نیم اینچ استفاده می شود. همچنین جنس مت باید به گونه ای باشد، تا به هنگام ورزش کردن بدن لیز نخورد و آسیب نبیند. اگر اطلاعات دقیقی درباره مت یا همان زیر انداز ورزشی ندارید، پیشنهاد میکنیم مقاله ی " آشنایی با مت ورزشی" را مطالعه کنید. 

  •                                                                    استفاده از مت یا زیرانداز ورزشی
  • داشتن بطری آب معدنی

  • قطعا این موضوع را می دانید، که نوشیدن آب به هنگام انجام فعالیت های ورزشی، از کاهش سطح آب در بدن شما جلوگیری می کند. زیرا به هنگام تمرین کردن، آب بدن در اثر تعریق از بین می رود و برای جبران آب از دست رفته بدن، باید از نوشیدن آب غافل نشوید.

  •                                                                       نوشیند آب به هنگام ورزش
  •                                                       
  • استفاده از توپ پیلاتس 

  • استفاده از توپ در ورزش پیلاتس، تعادل ورزشکار را برای انجام حرکات ورزشی حفظ می کند. توپ های ورزشی مهارت ورزشکار را افزایش می دهد. همچنین توپ های ورزشی، در درمان کمر درد بسیار موثر هستند و قیمتی مقرون به صرفه دارند. برای مشاهده انواع توپ مناسب پیلاتس می توانید به صفحه بررسی و خرید توپ ایروبیک در فروشگاه اینترنتی ورزش کالا مراجعه کنید. 

  •                                                                       توپ مخصوص پیلاتس
  • استفاده از بند یا کش در پیلاتس

  • استفاده از بند یا کش در پیلاتس عضلات را گرم می کند و بدن را برای شروع تمرینات آماده می کند. به وسیله ی بند، تمرینات قدرتی انجام می شود. بند پیلاتس به راحتی حمل می شود و قیمت مناسبی دارد. برای مشاهده قیمت و خرید انواع کش و بندهای ورزشی به صفحه ی خرید کش ورزشی در فروشگاه اینترنتی ورزش کالا مراجعه کنید. 

  •                                                                        استفاده از بند پیلاتس

سخن پایانی

 پیلاتس یک ورزش قدرتی است که، عضلات بدن را تقویت می کند. برای لاغری با ورزش پیلاتس ابتدا باید با پزشک یا مربی خود مشورت کنید و در کنار ورزش، یک رژیم غذایی مناسب نیز دنبال کنید. در این مقاله  ورزش کالا درباره ورزش پیلاتس و تقاوت های بین آن ها پرداختیم. امیدواریم اطلاعات کافی را خواندن این مقاله به دست آورده باشید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد