بهترین حرکات ورزشی با کش کدام اند؟

بهترین حرکات ورزشی با کش کدام اند؟

کش ورزشی در مقایسه با دیگر تجهیزات بدنسازی نظیر هالتر، ممکن است کارایی کمتری داشته باشد اما در تناسب اندام بی تاثیر نیست. کش ورزشی در انجام تمرینات قدرتی و ورزش درمانی کاربرد فراوانی دارد. انجام تمرینات با کش علاوه بر باشگاه های ورزشی در اماکنی همچون خانه و پارک نیز امکان پذیر است. با شیوع بیماری کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی بسیاری از افراد تمایل به شرکت در کلاس های ورزشی ندارد. از این رو توصیه ما استفاده از کش ورزشی برای رسیدن به اندام ایده آل است. باند ورزشی به دو دسته کش های تمرین و باندهای مقاومتی تقسیم می شوند و قابلیت حمل آسان را دارند. باند های بدنسازی تا وزن 180 کیلوگرم را تحمل می کند. حرکات ورزشی با کش انواع مختلفی دارد، که در مقاله بهترین حرکات ورزشی با کش از سایت ورزش کالا به معرفی آنها می پردازیم. 

بهترین حرکات ورزشی با کش کدام اند؟

اگر در منزل دمبل در دسترس ندارید، بهترین روش انجام حرکات ورزشی با کش هستند. ورزشکاران به وسیله باند های ورزشی می توانند باشگاه را به خانه خود بیاورند. تمرینات با کش پیلاتس در کنار میز پرس خانگی مکمل خوبی برای یک دیگر هستند.

حرکات با کش بدنسازی

انجام تمرینات با کش بدنسازی به تقویت عضلات کمک می کند. تمرین بدنسازی با باند TRX گفته می شود. TRX مخفف Total-Body resistance exercise و به معنی تمرینات استقامتی کل بدن است. زمانی ورزشکاران با کش تی آر ایکس به فعالیت می پردازند، عضلاتی که به بافت های استخوانی متصل شده اند، بازسازی می شوند.

حرکات ورزشی با کش بدنسازی عبارتند از:

1- انجام حرکت اسکوات با کش

حرکت اسکوات از تمرینات پایه در ورزش به شمار می آید. اسکوات عضلات 4 سر ران را تقویت می کند. نحوه ی انجام حرکت اسکوات به این صورت که باید کش را زیر پای خود قرار دهید. باند ورزشی را با دست نگه داشته و به سمت بالا بیاورید. حالا بدن خود را به گونه ای تنظیم کنید که مثلا بر روی یک صندلی قرار است بنشینید. 

2- انجام حرکت پا با کش بدنسازی

حرکت پا با باند بدنسازی عضلات ران و باسن را تقویت می کند. نحوه ی انجام این تمرین بدین صورت است که ابتدا بر روی کمر دراز بکشید. کش بدنسازی را به پای دیگر وصل کنید. پای چپ را روی زمین قرار دهید و سپس پای راست را به سمت بالا هدایت کنید. به حالت اولیه خود برگردید و تمرین را با پای مخالف انجام دهید.

3- انجام حرکت کش برای تقویت عضلات بازو

تمرین بازو سبب رشد و تقویت عضلات جلوی بازو می شود. برای انجام این تمرین ابتدا بایستید و کش ورزشی را زیر پای خود قرار دهید. با دستان خود باند ورزشی را نگه دارید و به سمت بالا بکشید. 

4- انجام حرکت لانچ

حرکت لانچ در تقویت عضلات پا نقش زیادی دارد. حرکت لانچ به این صورت است که باید بایستید. سپس یک پا را در جلو قرار داده و کش پیلاتس را زیر پای جلویی وصل کنید. آرنج خود را خم کرده و کش در دستان خود قرار دهید. زانو را به سمت عقب خم کرده و حرکت لانچ را تکرار کنید.

کش پیلاتس چیست؟

کش پیلاتس برای سهولت در انجام فعالیت فعالیت های ورزشی به کار می رود. استفاده از باند های ورزشی سبب تقویت عضلات و بهبود عملکرد بدن می شود. ورزش پیلاتس به افزایش قدرت عضلات کمک بسزایی می کند و بر ذهن ورزشکار تاثیر مثبت می گذارد.

کش های پیلاتس به سه دسته کش های پیلاتس دسته دار، پیلاتس نواری و کش پیلاتس حلقه ای یا مینی لوپ تقسیم می شود.

 برای تهیه یک باند ورزشی  با کیفیت باید معیارهایی همچون جنس، طول و خاصیت کشسانی را در نظر بگیرید.

 کش پیلاتس دسته دار

کش بدنسازی دسته دار یکی از تجهیزات محبوب در بین ورزشکاران است.  باندهای دسته دار به راحتی در کیف جا می شوند و شما می توانید در هر جا حتی مسافرت به ورزش بپردازید. انجام فعالیت ها با کش پیلاتس بر تمامی اعضای بدن تاثیر مثبت می گذارد.

حرکات ورزشی با کش دسته دار عبارتند از:

1- حرکت جلو بازو با کمک کش 

2- انجام حرکت جلو بازو چکشی

3- انجام تمرین سرشانه از کنار 

4- انجام حرکت سرشانه از جلو

5- تمرین اسکات پا 

کش پیلاتس نواری

کش پیلاتس نواری یکی از مقاوم ترین کش ها برای انجام فعالیت های ورزشی شناخته شده است. تمرین با باند نواری سبب تقویت عضلات بدن می شود. اندازه ی این نوارها چیزی به طول 2 متر و عرض 15 سانتی متر است. رنگ این باند ها میزان مقاومت آنها را نشان می دهد. پس به هنگام خرید به رنگ کش پیلاتس نواری توجه نمایید. 

کش پیلاتس حلقه ای

باند های حلقه سبب تقویت عضلات بازو و دست می شود. این مدل از کش های پیلاتس به صورت حلقه ای و در چهار رنگ زرد، سبز، بنفش و سیاه طراحی برای ورزشکاران طراحی شده است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد