باورهای اشتباه در بدنسازی

  • تاریخ: پنجشنبه 28 فروردین 1399 - 19:29
  • نویسنده: شعبانیان
  • صفحه: وبلاگ
  • بازدید: 953
باورهای اشتباه در بدنسازی: میتوانید شکل ماهیچه هایتان را تغییر دهید.میتوانید چربی‌ها را به صورت موضعی کاهش دهید.تعداد تکرار‌های زیاد چربی‌هایتان را آب می‌کند.
اگر مثل یک بدنساز حرفه‌ای تمرین کنید، مثل او خواهید شد.چربی ها مضر هستند
باورهای اشتباه در بدنسازی

 میتوانید شکل ماهیچه هایتان را تغییر دهید

این از نظر فیزیکی ممکن نیست. با اینکه می توانید اندازه ماهیچه هایتان را تغییر دهید و عضلات تان را حجیم تر کنید، و یا با کاهش چربی های بدنتان، تفکیک عضلات تان را بهبود بخشید، اما غیر ممکن است بتوانید با تمرین های خاصی شکل عضلات خود را تغییر دهید. متاسفانه، شما در این زمینه، از لحاظ ژنتیکی محدود هستید.

 میتوانید چربی‌ها را به صورت موضعی کاهش دهید

آیا تا به حال آن دسته از تبلیغات را دیده اید که سعی دارند وسیله ای را به شما بفروشند که با کار روی عضلات شکم تان چربی های شکم تان را آب کند؟ این چیزها جواب نمی دهند، دروغ هستند. جایی که چربی های تان تجمع دارند توسط ژنتیک تان تعیین می شود. در نهایت کاری که می توانید انجام دهید این است که چربی کل بدن را کاهش دهید و شکم تان نیز کوچک می شود.

 تعداد تکرار‌های زیاد چربی‌هایتان را آب می‌کند

درحالی که تعداد تکرارهای زیاد استقامت عضلانی تان را افزایش می دهد، در حقیقت به هیچ وجه به تفکیک عضلات‌تان کمکی نخواهد کرد. این کاملا یک باور اشتباه است.

 اگر مثل یک بدنساز حرفه‌ای تمرین کنید، مثل او خواهید شد.

شما فکر می کنید می توانید با تمرین کردن مثل رونی کلمن، شبیه او بشوید؟

 متأسفانه هرگز نمی توانید. رونی از نعمتی ژنتیکی برخوردار است و مسلماً ژنتیک هر شخص با شخص دیگر متفاوت است . اما خبر خوب اینکه صرف نظر از ژنتیک‌تان، شما هم می توانید به دستاوردهای بزرگی برسید و به طور باورنکردنی ای خوش اندام باشید. هرکسی می تواند خودش را بهبود دهد نه اینکه مثل فرد دیگری شود.

چربی ها مضر هستند

چربی‌ها بخش مهمی از برنامه غذایی شما هستند ، همه چربی‌ها ساختار یکسانی ندارند. در مطالب ورزش کالا خواهید دید که چه تفاوتی میان چربی ها هست، اما اصلی ترین چیزی که باید به یاد داشته باشید این است که چربی ها کاملا ضروری هستند و مطالب آتی خواهید دید که چطور یک رژیم پر چرب می تواند بهترین سلاح شما در کاهش وزن باشد.

 میتوانید همزمان حجم بگیرید و چربی هم بسوزانید

اساساً ممکن نیست در حال چربی سوزی، هم زمان عضله هم به دست بیاورید. با اینکه در تئوری می تواند تا حد خیلی کمی اتفاق بیفتد، ولی نتیجه کم خواهد بود. به همین دلیل است که شما به دوره های متناوب حجم و کات نیاز دارید. این تنها راه رسیدن به بدن رؤیایی تان است.

 نیازی به خوردن درست نیست، فقط به مکمل نیاز دارید

مکمل ها اسم شان رویشان است، فقط برای تکمیل رژیم غذایی تان هستند. شما به غذای خوب نیاز دارید. اگر با مکمل ها زنده‌اید یا بیش از حد به آن ها تکیه کرده اید، در معرض خطر از دست دادن مواد مغذی حیاتی‌ای که برای رشد به آن ها نیاز دارید، قرار می گیرید، که در نهایت به طرز چشمگیری مانع موفقیت شما خواهد شد. مکمل ها برعکس چیزی که تبلیغ می شوند، فقط بخش کوچکی از برنامه غذایی تان هستند.

 رشد عضلات در باشگاه صورت می‌گیرد

این یک دروغ دیگر است. با اینکه در باشگاه، بدنتان «دم می کند»، این فقط خون اضافه ای است که به سمت عضلات تان حجوم می آورد تا انرژی عضلات‌تان را تأمین کند. همان طور که دیده اید، وقتی باشگاه را ترک می کنید، این اثر فروکش می کند تمام رشد و عضله سازی اصلی در هنگامی که در حال استراحت و بازیابی هستید اتفاق می افتد.

 شما می‌توانید چربی‌تان را به عضله تبدیل کنید

چربی ها نمی توانند به عضله تبدیل شوند. این از نظر فیزیولوژیکی ممکن نیست. چربی باید بسوزد و به عنوان سوخت مصرف شود و عضلات باید ساخته شوند، که این دو فرآیند مجزا است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد