حرکت پرس سینه دمبل چیست و چه تاثیری در بدنسازی دارد؟

یکی از حرکات بسیار تاثیرگذار و پرطرفدار در بدن سازی، پرس سینه دمبل است! در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل این حرکت و تاثیری که روی بدن ورزشکاران دارد بپردازیم.
حرکت پرس سینه دمبل چیست و چه تاثیری در بدنسازی دارد؟

حرکت پرس سینه دمبل چیست و چه تاثیری در بدنسازی دارد؟

افزایش حجم عضلات بدن یکی از مهم ترین اهدافی است که ورزشکاران دارند! افزایش حجم عضلات سینه یکی از مواردی است که می تواند در داشتن بدن بسیار خوش فرم به شما کمک کند. از طرفی، حرکات ورزشی مختلفی وجود دارد که به شکل دهی عضلات سینه کمک می کند اما برخی از تمرین ها، تاثیر بسیار زیادی دارند. پرس سینه دمبل یکی از حرکاتی است که برای  افزایش حجم و شکل دهی عضلات سینه کمک زیادی به شما می کند. البته در باشگاه های بدنسازی، وسایل بدنسازی مختلفی هستند که در این زمینه کمک می کنند اما پرس سینه با دمبل نتیجه بهتر و سریع تری دارد. در این مقاله می خواهیم به بررسی حرکت پرس سینه دمبل و تاثیر آن در بدنسازی بپردازیم! پس اگر به ورزش بدنسازی علاقه دارید یا در این زمینه فعالیت می کنید، در این مقاله همراه ما باشید.

حرکت پرس سینه دمبل چیست؟

پرس سینه دمبل یکی از حرکات بدنسازی است که به افزایش حجم و شکل دهی عضلات سینه کمک می کند. حرکت پرس سینه را با دستگاه ها و وسایل بدنسازی مختلفی می توانید انجام دهید؛ مثلاً شما می توانید همین حرکت را با هالتر انجام دهید اما مهم ترین مزیت استفاده از دمبل در پرس سینه، این است که عضلات بیشتری از بدن شما به کار گرفته می شود و فیبرهای پایین سینه را فعال می کند. در واقع  با انجام حرکت پرس سینه با دمبل قسمت بالا و کناره شانه ها، عضله سه سر و سینه و همچنین عضلات لوزی شکل و لبه دار درگیر می شوند.

حرکت پرس سینه با دمبل چیست؟

پرس سینه با دمبل نوعی تمرین قدرتی است و بیشتر برای شکل دهی و عضله سازی سینه استفاده می شود و اگر پرس سینه با دمبل انجام شود، می تواند علاوه بر سینه روی عضلات دیگر شما هم تاثیرگذار باشد. در بخش بعدی به بررسی کامل تاثیرگذاری پرس سینه با دمبل در بدنسازی می پردازیم.

پرس سینه با دمبل چه تاثیری در بدنسازی دارد؟

اکنون که با حرکت پرس سینه با دمبل آشنا شدید، حتماً می خواهید بدانید که این حرکت بدنسازی چه تاثیری روی بدن شما دارد! در بخش قبلی گفتیم که این حرکت برای شکل دهی به سینه استفاده می شود و اگر با استفاده از دمبل انجام شود، می تواند بیشترین تاثیر را روی بدن شما بگذارد. مهم ترین دلیلی که بدنسازها برای انجام حرکت پرس سینه از دمبل استفاده می کنند، این است که استفاده از دمبل نسبت به هالتر می تواند علاوه بر سینه، بخش های دیگر بدن را هم فرم دهی کند. همچنین اگر شما پرس سینه با هالتر انجام می دهید، توصیه متخصصان این است که حتماً یک ست پرس سینه با دمبل بزنید تا بدن شما دچار آسیب نشود. همچنین این حرکت باعث می شود تا علاوه بر عضلات سینه، عضلات شانه و پشت بازوی شما هم درگیر شوند.

حرکت پرس سینه با دمبل چیست؟

آموزش انجام حرکت پرس سینه با دمبل

اگر قصد انجام حرکت پرس سینه با دمبل را دارید، در این بخش همراه ما باشید تا آموزش صحیح آن را با هم مرور کنیم. در 4 مرحله می توانید حرکت پرس سینه با دمبل را انجام دهید که عبارتند از:

  1. ابتدا باید در حالت خنثی قرار بگیرید؛ به عبارت ساده تر، دستان خود را به گونه ای قرار دهید که کف دست ها به سمت یک دیگر باشند. سپس دنبل ها را از روی زمین برداشته و روی نیمکت بدون شیب بنشینید. نفس عمقیقی کشیده و دو دمبل را به سمت بالا حرکت دهید.
  2. در این مرحله باید روی همان میز که شیب نداشته، دراز بکشید و دمبل هم را به عضله سینه حرکت داده و نگه دارید. در این مرحله هم نفس عمیقی کشیده و دمبل ها را به سمت بالا بیاورید.
  3. در این مرحله باید دمبل ها را به آرامی به سمت پایین بیاورید، تا جایی که دستان شما هم سطح عضله سینه باشد. عضلات سینه را منبقض کنید و دمبل ها را به نقطه شروع (مرحله دوم) برگردانید.
  4. سپس متناسب با برنامه بدن سازی خود و تعداد دفعات تکرار در هر ست، آن را تکرار کنید.

همچنین باید از عملکرد صحیح وسایل ورزشی مورد استفاده اطمینان حاصل کنید تا برای شما مشکل ساز نشود. با انجام این 4 مرحله می توانید حرکت پرس سینه را به خوبی و درستی انجام دهید.

نکات ایمنی هنگام حرکت پرس سینه با دمبل

4 نکته ایمنی مهم هنگام انجام پرس سینه با دمبل

برای آن که بتوانید پرس سینه دمبل را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و دچار آسیب دیدگی نشوید، نکات زیر را رعایت کنید:

  • در هنگام تمرین از وزنه های بیش از حد سنگین که نمی توانید آن را کنترل کنید، استفاده نکنید! زیرا ممکن است از دست شما رها شود یا باعث کشیده شدن عضلات دست شما و در نهایت آسیب دیدگی شود.
  • پس از به پایان رسیدن ست ها، دمبل را در حالت درازکشیده رها نکنید، از روی میز بلند شده و سپس دمبل را روی زمین قرار دهید! زیرا این حرکت هم می تواند باعث کشیده شدن دست شما و آسیب رسیدن به بافت های دست شود.
  • اگر تازه بدنسازی را شروع کرده اید، از یک حریف تمرینی بخواهید هنگام انجام تمرین بالای سر شما ایستاده و در صورت ناتوانی شما در کنترل دمبل، به شما کمک کند.
  • این حرکت باید با فشار سینه انجام شود، بنابراین همیشه جلوی چرخش دمبل و دستان خود را بگیرید.

با رعایت این نکات ساده به راحتی می توانید جلوی هر گونه آسیب رسیدن به عضلات بدن در هنگام انجام تمرین پرس سینه با دمبل را بگیرید. مهم ترین آسیبی که این حرکت می تواند به بدن شما برساند، کشیدگی قفسه سینه هنگام بلند کردن دمبل سنگین و همچنین آسیب دیدن تاندون های سرشانه است. بنابراین اگر تازه شروع به انجام تمرین های بدنسازی کرده اید، از وزنه های سبک استفاده کنید و از یک حریف تمرینی کمک بگیرید.

در این مقاله به بررسی کامل حرکت پرس سینه دمبل پرداختیم؛ اگر سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را راهنمایی کنیم. همچنین اگر قصد خرید دمبل یا سایر وسایل بدنسازی را دارید، می توانید از طریق فروشگاه ورزش کالا خریداری کنید تا محصول با کیفیت را در مدت زمان کوتاهی درب منزل تحویل بگیرید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد