بهترین برنامه بدنسازی چیست؟ (برنامه بدنسازی کافی نیست!)

بهترین برنامه بدنسازی چیست؟ (برنامه بدنسازی کافی نیست!)

بهترین برنامه بدنسازی چیست؟ چطور برنامه خوب برای بدنسازی داشته باشیم؟

اگر از افرادی هستید که به ورزش بدنسازی علاقه دارید و می خواهید بهترین نتیجه را از آن بگیرید، برنامه بدنسازی اهمیت زیادی دارد. برنامه بدنسازی به شما کمک می کند تا حرکات بدنسازی مناسب با فرم بدن خود را انجام دهید و ضعف های بدن خود را بهبود ببخشید. گاهی اوقات برخی افراد بدون توجه به برنامه بدنسازی در باشگاه های ورزشی تمرین می کنند که نتیجه خوبی از آن نمی گیرند! البته گاهی اوقات نداشتن برنامه بدنسازی باعث آسیب دیدگی در بدن افراد می شود. بنابراین داشتن برنامه بدنسازی نه تنها در رسیدن به اهداف کمک می کند، بلکه آسیب دیدگی را تا حد زیادی کاهش می دهد! در این مقاله می خواهیم به بررسی برنامه بدنسازی و مواردی دیگری که باید رعایت کنید، می پردازیم.

برنامه بدنسازی چیست؟

بدنسازی یکی از رشته های ورزشی است که می تواند افراد به هدف خود برساند. فرقی ندارد که شما قصد افزایش حجم و عضله سازی داشته باشید یا بخواهید وزن خود را کم کنید! در هر صورت بدنسازی به شما کمک می کند تا به هدف خود برسید. البته بدنسازی بدون داشتن برنامه درست و منظم کمک زیادی به شما نمی کند و برای شروع این رشته ورزشی، حتماً باید یک برنامه دقیق و اصولی داشته باشید. به عبارت ساده تر، برنامه بدنسازی نقشه ای است که در آن ها قدم های موردنیاز برای دستیابی به اهداف وجود دارد.

بسیاری از افراد در باشگاه ها در حال فعالیت و انجام ورزش با لوازم ورزشی هستند و با وجود چندین ماه فعالیت، نتیجه ای نمی گیرند که دلیل آن نداشتن برنامه درست است. بنابراین بخشی از بدنسازی به شما و اهدافتان برمی‌گردد، بخش دیگر آن هم به برنامه شما بستگی دارد. شما ابتدا باید هدف خود را از بدنسازی مشخص کنید، سپس به کمک یک متخصص حرفه ای برنامه منظمی ایجاد کنید؛ به متخصص حوزه بدنسازی مربی گفته می شود! برنامه بدنسازی برای هر فرد متفاوت است و هرگز نباید سر خود یا از فراد غیر متخصص برنامه بدنسازی بگیرید! در کنار برنامه بدنسازی، باید مواردی دیگری نظیر مربی خوب و برنامه غذایی مناسب هم داشته باشید! در بخش بعدی به بررسی اهمیت انتخاب یک مربی حرفه ای و برنامه غذایی مناسب می پردازیم.

اهمیت انتخاب مربی حرفه ای در بدنسازی

اگر می خواهید نتیجه دلخواه خود را از بدنسازی بگیرید، اولین چیزی که باید به ان دقت کنید انتخاب مربی حرفه ای است. مربی حرفه ای ویژگی های زیر را دارد:

  • دانش کامل و حرفه ای: اولین چیزی که یک مربی می داند، دانش است. در واقع مربی شما با علوم مختلفی نظیر بیولوژی، آناتومی، فیزیولوژی و سلامت عمومی آشنا است و می داند که برای رشد بدن باید چه برنامه ای به شما بدهد.
  • تکنیک های صحیح: یکی از مسائلی که باعث بروز مشکلات جسمی در افراد می شود، انجام نادرست حرکات بدنسازی است. داشتن یک مربی به شما کمک می کند تا حرکات را به صورت صحیح انجام دهید و نتیجه خوبی بگیرید.
  • انگیزه دادن: یکی از مشکلاتی که باعث می شود تا بدنسازها پس از مدتی از انجام این رشته ورزشی خسته شوند، نداشتن انگیزه است. مربیان با سابقه، توانایی خوبی در ایجاد انگیزه در شما دارند و می توانند در راه رسیدن به اهداف به شما کمک کنند. بدون داشتن انگیزه حتی بلند کردن میله هالتر خالی هم برای افراد سخت می شود و انگیزه یکی از مهم ترین فاکتورهای بدنسازی به حساب می آید.بنابراین داشتن مربی حرفه ای و متخصص اهمیت زیادی در رسیدن شما به اهدافتان دارد.

اهمیت برنامه غذایی در بدنسازی چیست؟

ورزش بدنسازی باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود و شما باید سوخت لازم را به بدن خود برسانید! سوخت لازم بدن شما در بدنسازی با مصرف مواد غذایی مناسب تامین می شود؛ به همین دلیل است که داشتن برنامه غذایی مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. در برنامه غذایی معمولاً هر چیزی که بدن یک بدنسازی به آن نیاز دارد، درج می شود. در این مورد هم هدف شما از بدنسازی اهمیت زیادی دارد! مثلاً اگر هدف شما عضله سازی باشد، مواد غذایی لازم برای ساخت عضله در بدن در برنامه غذایی قرار می گیرد و شما حتماً باید به صورت منظم آن ها را مصرف کنید.

اهمیت مراجعه به دکتر برای دریافت برنامه غذایی

یکی دیگر از مواردی که باید دقت کنید، مراجعه به دکتر است! یک متخصص تغذیه به شما کمک می کند تا اگر بدن شما با مصرف مواد غذایی خاصی مشکل دارد، آن را از برنامه غذایی حذف کرده و مواد جایگزینی استفاده کنید. اگر برنامه غذایی خود را از مربی باشگاه می گیرید، بهتر است آن را به متخصص نشان دهید تا اگر مشکلی در آن وجود دارد، اصلاح کند. بسیاری از مربیان با برنامه غذایی صحیح آشنا هستند اما گاهی اوقات به دلیل نداشتن تخصص اشتباهی رخ می دهد. به همین دلیل بهتر است به کمک مشورت با یک متخصص از سالم بودن برنامه غذایی خود مطمئن شوید.

اگر برای انجام ورزش بدنسازی به وسایل بدنسازی نظیر دمبل ثابت نیاز دارید، پیشنهاد می کنیم از فروشگاه ورزش کالا بازدید کنید! در ورزش کالا هر نوع وسایل ورزشی و بدنسازی که نیاز دارید وجود دارد که می توانید در کمترین زمان ممکن آن را درب منزل تحویل بگیرید. همچنین این فروشگاه اینترنتی تضمین بهترین کیفیت و قیمت را به کاربران ارائه می کند و می توانید با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد