تاثیر حلقه زدن بر لاغری شکم

تاثیر حلقه زدن بر لاغری شکم

تاثیر حلقه زدن بر لاغری شکم

با بوجود آمدن ابزار و تجهیزات ورزشی گوناگون، معضل چاقی برطرف شد. قطعا با حلقه های ورزشی آشنا شده اید. حلقه یا هولاهوپ یکی از ابزار های ساده در عین حال کاربردی و سرگرم کننده برای لاغری به کار می رود. تاریخچه حلقه، به هزاران سال پیش باز می گردد. در یونان باستان، برای سرگرمی و تفریح حلقه های چوبی ساخته شد. هولاهوپ، بسیار کاربرد فراوانی در لاغری شکم دارد. حلقه یا هولاهوپ یک ورزش ارزان و به صرفه برای انجام تمرینات حتی در منزل است.

تاثیر حلقه زدن برای بدن

حلقه زدن باعث ار بین رفتن چربی های شکم می شود و شکمی صاف را برای ورزشکار بوجود می آورد. حلقه به عنوان قاتل چربی شکم شناخته شده است و سبب تقویت عضلات شکم نیز می شود. عضلاتی همچون باسن، کمر، ران و اندام های تحتانی و فوقانی را درگیر می کند. حرکت هولاهوپ علاوه بر تقویت این اندام ها، تقویت قلب را به همراه دارد. انجام این حرکت، نیاز به تمرکز زیادی دارد و سیستم اعصاب شما را بهبود می بخشد.

حلقه زدن یک ورزش هوازی به شمار می آید، که تناسب اندام شما را به همراه دارد و به سوخت و ساز بدن کمک می کند. حرکت هولاهوپ، یک تمرین بدنی کامل است در حفظ تعادل و توان بدنی ورزشکار نقش بسزایی دارد. چرخشی که در تمرین با حلقه صورت می گیرد، در حجیم شدن ماهیچه های مرکزی بدن تاثیر زیادی دارد و فرم خاصی به عضلات باسن و لگن می دهد. همچنین سبب بهبود خونرسانی در بدن می شود. شاید این سوال برایتان پیش آید که یک ورزشکار با حلقه زدن چقدر کالری میسوزاند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که هر ورزشکار به هنگام استفاده از حلقه لاغری، حدود 7 کالری در هر دقیقه می سوزاند.

حلقه زدن برای لاغری

 معجزه ی حلقه در لاغری شکم

حلقه یکی از بهترین محصولات برای رسیدن به اندام دلخواه است. حلقه زدن موجب می شود عرق بدن ورزشکار در آید و این حرکت چربی های اضافه شکم را آب می کند. برخی چربی ها، به سختی از بین می رود. انجام ورزش های سخت برای عده ای از ورزشکاران باعث اختلال در عملکرد قلب آن ها می شود. این ورزش هوازی از آسیب های احتمالی بر سیستم قلب و عروق جلوگیری می کند.

انجام حرکت هولاهوپ در افراد مبتدی

افرادی که برای نخستین بار می خواهند از این حرکت استفاده کنند، باید به این نکته توجه کنند که زمان تمرین باید از 5 دقیقه بیشتر نباشد و به تدریج زمان خود را به روزی 1 ساعت افزایش دهند. افراد مبتدی باید از حلقه های سنگین تر استفاده کنند، زیرا حفظ تعادل و نگه داشتن حلقه سنگین به نسبت حلقه سبک تر، بهتر است. نحوه ی قرار دادن حلقه بر روی کمر باید بدرستی قرار گیرد تا چرخش بدون خطا و آسیب انجام شود. اگر ورزشکار در زمان انجام حرکت، در قسمت کمر احساس درد می کند، می تواند با پوشیدن یک لباس ضخیم بپوشد.

انواع مختلف حلقه و کاربرد های آن

  • 1. حلقه اسفنجی

حلقه اسفنجی، دارای برجستگی های مختلف برای ماساژ شکم و پهلو می باشد. این حلقه مناسب برای، تقویت عضلات شکم، پهلو و کمر می باشد.

  • 2. حلقه توپدار

حلقه توپدار، دارای توپ های اسفنجی داخل حلقه است. زمانی که از این حلقه استفاده می کنید، توپ ها به شکم و پهلو ضربه وارد می کند و باعث لاغری سریع می شود. این محصول مناسب برای تقویت عضلات شکم، پهلو و کمر می باشد.

  • 3. حلقه مگنتی

حلقه مگنتی، برآمدگی هایی داخل حلقه دارد که سبب می شود، به پهلو و شکم ضربه وارد شود. این حرکت سبب لاغری می شود. این محصول مناسب برای تقویت عضلات شکم، پهلو و کمر می باشد.

آیا حلقه زدن لاغر میکنه

نحوه استفاده از حلقه لاغری

  • - انتخاب درست حلقه

انتخاب حلقه در کودکان و بزرگسالان متفاوت است. بزرگسالان باید حلقه با قطر بیشتری انتخاب کنند تا بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

  • - انتخاب فضای باز

در یک فضای مناسب حرکت را انجام دهید تا در حین چرخش به مانعی یا وسیله ای برخورد نکنید.

  • - پوشیدن لباس مناسب

در هنگام استفاده از هولاهوپ، از پوشیدن لباس های آزاد خودداری کنید. زیر باعث گیر کردن لباس در حین انجام حرکت به حلقه می شود. در زمان استفاده از حلقه، لباس ورزشی مناسب بپوشید.

  • - نحوه قرار گرفتن هولاهوپ

حلقه را دور تا دور کمر خود نگه دارید. حلقه با قطر بزرگتر، به راحتی چرخش می کنند. حرکت حلقه باید در مسیری باشد که شما احساس راحتی کنید.

  • - چرخش کمر

کمر خود را به صورت دورانی بچرخانید. شکم باید رو به جلو قرار بگیرد تا حلقه حرکت کند.

  • - جلوگیری از افتادن از حلقه

برای جلوگیری از افتادن حلقه، باید زانو های خود را به سمت حلقه بیاورید. حلقه را با انگشت خود بچرخانید.

 در این مقاله از بلاگ ورزش کالا آموختیم استفاده از حلقه، سبب کاهش چشمگیر وزن بدن می شود. هولاهوپ، به کشش ماهیچه های شکم کمک می کند. به همین دلیل کمری باریک و شکمی صاف را برای شما بوجود می آورد. کار با حلقه علاوه بر این که جنبه ی ورزشی دارد، می توان از آن به عنوان یک وسیله بازی و سرگرم کننده استفاده کرد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد