همه چیز درباره لاغری با پیاده روی

همه چیز درباره لاغری با پیاده روی

همه چیز درباره لاغری با پیاده روی

ورزش پیاده روی یکی از ساده ترین و محبوب ترین ورزش ها در بین مردم است که برای سلامت بدن و تناسب اندام بی حساب می آید. ورزش پیاده روی از بروز بیماری های قلبی و عروقی، درد مفاصل، استرس و چاقی جلوگیری می کند. همچنین پیاده روی در بهبود عملکرد بدن نقش زیادی دارد. ورزش پیاده روی به اندازه ورزش های دیگر، در روند سلامتی و لاغری و چربی سوزی تاثیرگذار است.

پیاده روی، از بروز درد های احتمالی نیز جلوگیری می کند. همان طور که ورزش پیاده روی بر جسم و بدن تاثیر می گذارد، سبب تقویت روح و روان در ورزشکار می شود. براساس تحقیقات صورت گرفته، پیاده روی سبب بهبود خلق و خو می شود و قدرت تخیل را در فرد افزایش می دهد. ورزش پیاده روی از جمله ورزش هایی است که در تمام روزهای سال می توانید به انجام آن بپردازید.

معجزه ی پیاده روی در لاغری بدن

ورزش پیاده روی یکی از ورزش های بسیار تاثیرگذار در چربی سوزی و کاهش وزن است. لاغری با پیاده روی بسیار موثر است. طبق گفته بهداشت جهانی، سالانه بسیاری از مردم در اثر عدم تحرک و ورزش نکردن می میرند. نداشتن فعالیت و تحرک کافی، سبب بروز بسیاری از بیماری ها در انسان می شود. همچنین موجب بروز چاقی مفرط نیز می شود. پیاده روی به صورت روزانه، از افزایش وزن جلوگیری کرده و عضلات بدن را تقویت می کند. انجام ورزش پیاده روی به صورت مداوم، کاهش وزنی چشم گیر را برای فرد به ارمغان می آورد. ورزش پیاده روی در مقایسه با سایر ورزش ها که برای لاغری نیاز به تجهیزات حرفه ای دارند، نیازمند هیچ گونه وسیله برای تمرین کردن ندارد. 

نکات مهم در انجام ورزش پیاده روی 

قبل از انجام هر فعالیت ورزشی باید به بسیاری از نکات توجه کرد. آمادگی لازم قبل انجام تمرینات ورزشی، از آسیب های احتمالی حین ورزش کردن جلوگیری می کند. در این قسمت چند نکته ضروری بیان شده است که شما را به هدف خود نزدیک تر می کند. این نکات عبارتند از:

1 - انتخاب کفش مناسب برای پیاده روی

کفش پیاده روی باید استاندارد باشد، تا به هنگام استفاده کردن آسیبی به کمر نرساند. کفش پیاده روی باید دارای کفی استاندارد باشد، تا در پیاده روی در مسیرهای ناهموار، فشار به پا وارد نکند. فضای جلوی کفش باید به گونه ای باشد، که پنجه های پا آزاد باشند. روی کفش پیاده روی باید از الیاف کتان باشد، تا به راحتی هوا عبور کند. همچنین پاشنه کفش نیز باید کوتاه و سبک باشد تا به هنگام پیاده روی احساس خستگی به شما دست ندهد. 

انتخاب کفش مناسب پیاده روی

2 - مسیر پیاده روی را شناسایی کنید

مسیری که قصد دارید در آنجا قدم بردارید، به خوبی شناسایی کنید. چند مسیر پیاده روی را برای خود مشخص کنید، تا به هنگام راه رفتن، زمان خود را برای تشخیص مسیر هدر ندهید. 

انتخاب مسیر مناسب

3 - از میان وعده غذایی غافل نشوید

با توجه به گفته متخصصین تغذیه، از وعده ی غذایی قبل از شروع تمرینات خود غافل نشوید. نخوردن غذا، سبب افت قند خون و از بین رفتن بافت ماهیچه ها در ورزشکار می شود. قبل از شروع تمرینات، وعده غذایی خود را تنظیم کنید.

خوردن میان وعده

4 - برنامه ریزی داشته باشید

زمانی که ورزشکار به طور منظم و طبق برنامه ریزی پیش برود، سریع تر به نتیجه مطلوب خواهد رسید. در یک دفتر وزن هفتگی، فاصله و زمان پیاده روی را یادداشت کنید. برنامه ریزی صحیح و نظم، سبب انگیزه در فرد می شود. 

داشتن برنامه ورزشی

5 - سریع قدم بردارید

قدم های تند بردارید. به گونه ای قدم بردارید که یعنی عجله دارید و باید هرچه سریع تر خود را به مقصد برسانید. پیاده روی با قدم های تند سبب کالری سوزی در فرد می شود. هر چقدر قدم برداشتن تند وسریع باشد به کاهش وزن کمک زیادی می کند.

قدم سریع بردارید

6 - در طبیعت قدم بزنید

پیاده روی در دل طبیعت و فضای باز، سبب افزایش انرژی در ورزشکار می شود. همچنین در خلق و خوی ورزشکار تاثیر بسزایی دارد و موجب بهبود عملکرد بدن نیز می شود. همچنین ورزش کردن در فضای باز سبب ایجاد انگیزه در ورزشکار می شود.

در دل طبیعت ورزش کنید

7 - در سربالایی پیاده روی کنید

راه رفتن در سربالایی در چربی سوزی و کاهش وزن بی تاثیر نیست. پیاده روی در سربالایی روحیه فرد را شاداب می کند و موجب افزایش سطح انرژی در فرد می شود. زمانی که فرد در سر بالایی پیاده روی می کند، سبب می شود چربی سوزی سریع تر انجام شود.

در سر بالایی پیاده روی کنید

بهترین زمان پیاده روی برای لاغری بدن

بسیاری از افراد در انجام حرکت پیاده روی در صبح یا شب دچار تردید می شوند، که بهترین زمان برای شروع پیاده روی چه موقع از شبانه روز است. چقدر زمان برای ورزش پیاده روی مناسب است، تا به نتیجه مطلوب برسیم؟ برای تاثیر پیاده روی در روند لاغری سریع، باید قدم های خود را تند تر بردارید و به صورت روزانه به انجام ورزش پیاده روی بپردازید. به طور میانگین پیاده روی به صورت روزانه، به مدت زمان 30 دقیقه در طول روز نیازمند است. بهترین زمان برای شروع این فعالیت، در ساعات اولیه صبح به صورت ناشتا است. 

پیاده روی در خانه برای لاغر شدن

بسیاری از افراد بخاطر زمان کمی که دارند، نمی توانند هر روز برای انجام ورزش پیاده روی به بیرون از خانه بروند. هر فرد به جای نشستن در خانه می تواند به ورزش پیاده روی بپردازد. طبق گفته متخصصین اگر روزانه 10000 قدم پیاده روی کنید، سریع تر به اندام ایده آل خود خواهید رسید. زمانی که مشغول به کاری هستید، از این فرصت طلایی استفاده کنید و به پیاده روی در خانه مشغول شوید.

به هنگام انجام کارهایی همچون تلفن زدن، تلویزیون دیدن، آشپزی، کتاب خواندن و گوش دادن به موسیقی  پیاده روی کنید. شما برای پیاده روی در منزل تنها به یک ساعت مخصوص برای شمارش قدم هایتان نیاز دارید، تا تعداد قدم هایی که برداشته اید را محاسبه کنید. پیاده روی در خانه نیازی به کفش مخصوص پیاده روی ندارد و به راحتی می توانید قدم بردارید. انجام ورزش پیاده روی در منزل روزانه به مدت 1 ساعت، حدود 300 کالری می سوزاند و شما را به تناسب اندام نزدیک تر می کند.

سخن آخر

ورزش پیاده یکی از ساده ترین ورزش ها است که بسیاری از افراد بدون رفتن به باشگاه می توانند برای رسیدن به تناسب اندام به آن بپردازند. لاغری با پیاده روی بسیار موثر است و اندامی ایده آل را برای شما به ارمغان می آورد. امیدوارم با خواندن این مقاله از بلاگ ورزش کالا، اطلاعات مفیدی را کسب کرده باشید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد