ورزش زومبا چیست و چه تاثیری بر لاغری دارد؟

ورزش زومبا چیست و چه تاثیری بر لاغری دارد؟

قطعا نام ورزش زومبا را شنیده اید. ورزش زومبا یک ورزش برای رسیدن به تناسب اندام است.  ورزش زومبا با حرکات رقص همراه است. زومبا همانند ورزش های دیگر در سلامت بدن نقش بسزایی دارد. این ورزش با ریتم آهنگ سریع و آهسته اجرا می شود. ورزش زومبا یکی از اساسی ترین ورزش ها در کاهش وزن و کالری سوزی به شمار می آید و یک ورزش شناخته شده در جهان است.

تاریخچه ورزش زومبا

تاریخچه این ورزش به سال 2001 برمی گردد. Alberto beto  کلمبیایی این ورزش را به وجود آورد و در سراسر جهان محبوبیت خاصی پیدا کرد.

زومبا چیست و چطور باعث کاهش وزن می شود؟

ورزش زومبا یک ورزش هوازی است و باعث کاهش وزن و چربی سوزی می شود. زومبا یک ورزش سالم و لذت بخش برای تمامی گروه های سنی، مخصوصا بزرگسالان به شمار می آید.

این ورزش هوازی باعث حفظ سلامت قلب و عروق می شود و از بروز بیماری های خطر ناک جلوگیری می کند. ورزش زومبا سبب تقویت عضلات و ماهیچه های بدن می شود. این ورزشی ترکیبی از موسیقی سالسا و بین المللی است و سبب شکوفا شدن حس نشاط و شادابی در ورزشکار می شود.

ورزش زومبا هورمون استرس در بدن فرد را از بین می برد و از بروز افسردگی جلوگیری می کند.

در انجام ورزش زومبا ابتدا باید از حرکات آهسته شروع کرد و سپس در طول انجام تمرین رقص و حرکات را افزایش دهید. زومبا یک ورزش ساده است و افرادی که در این ورزش حرفه ای نباشند، می توانند به راحتی حرکات را انجام دهند. در ورزش زومبا می توانید با استفاده از دمبل زومبا حرکات خود را انجام دهید. شما می توانید برا ی خرید تجهیزات ورزشی عم از دمبل، هالتر و ... به ورزش کالا مراجعه کنید.

انواع ورزش زومبا برای لاغری را بشناسید 

ورزش زومبا ترکیبی از حرکات ورزشی مهیج و لذت بخش رقص است و انواع مختلفی دارد.

  • زومبا فیتنس
  • این ورزش هوازی بر اساس حرکات ایروبیک طراحی شده است. زومبا فیتس بر روی اندام پایین تنه (باسن) تاثیر گذار است و باعث فرم دهی باسن می شود.

زومبا رقص (دنس)

زومبا رقص یک ورزش سرگرم کننده است که نقش زیادی در سلامت روح و جسم دارد. زومبا رقص کمک زیادی به کاهش وزن و کالری سوزی می کند.

لاغری سریع با زومبا رقص

ورزش زومبا یکی از بهترین و راحت ترین ورزش ها برای لاغری به شمار می آید. برای رسیدن به وزن مطلوب باید شدت تمرین های خود را افزایش دهید. در کنار ورزش زومبا، داشتن یک رژیم غذایی مناسب از اهمیت خاصی برخوردار است. یک ورزشکار تنها با انجام 15 دقیقه ورزش زومبا می تواند 150 کالری بسوزاند.

چه نکاتی را باید در ورزش زومبا رعایت کرد؟

  • افراد مبتدی برای شروع زومبا باید از حرکات آهسته و آرام شروع به فعالیت کنند.
  • حتما قبل از شروع حرکات بدن خود را گرم کنید و در پایان ورزش بدن خود را سرد کنید.
  • در طول انجام فعالیت های ورزشی از نوشیدن آب غافل نشوید و بدن خود را مرطوب نگه دارید.
  • افرادی که مشکلات ریوی و قلبی دارند، حتما قبل از شروع ورزش با دکتر خود مشورت کنید.

موسیقی ورزش زومبا چگونه است؟

موسیقی ورزش زومبا ترکیبی از موسیقی بین المللی و لاتین است. ورزش زومبا از موسیقی و رقص های سوکا، سالسا و هیپ هاپ الهام می گیرد.

جمع بندی 

در این مقاله به بررسی ورزش زومبا پرداختیم. ورزش زومبا یک ورزش هوازی است و تاثیر گذاری زیادی در لاغری و کاهش وزن دارد. با زومبا کاهش وزن به سهولت انجام می شود. ورزش زومبا علاوه بر لاغری سبب تقویت سلامت بدن، قلب و عروق می شود. همچنین اعتماد به نفس و کاهش اضطراب را به همراه دارد. ورزش زومبا اغلب به صورت گروهی اجرا می شود و به عنوان یک ورزش انرژی بخش و میهج در روحیه افراد تاثیر گذار است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد