حرکت اسکات چیست و چه تاثیری در فرم دهی باسن دارد؟

حرکت اسکات چیست و چه تاثیری در فرم دهی باسن دارد؟

حرکت اسکوات در بدنسازی و فرم دهی باسن 

در بدنسازی بسیاری از حرکات وجود دارند که باعث درگیری ماهیچه های بدن می شود. حرکت اسکوات برای افرادی که تنها یک حرکت را در بدنسازی برای کل بدن انتخاب می کنند، بهترین حرکت است. این ورزش از حرکات مهم در ورزش وزنه برداری است. همچین انجام اسکوات، سبب رشد قابل توجه عضلات کل بدن می شود و باعث خوش فرمی و زیبا تر شدن اندام ها می شود.

حرکت اسکوات، یک حرکت مادر در بدنسازی

اسکوات یک حرکت قدرتی در بدنسازی است. این حرکت  یک تمرین مهم و حیاتی برای افزایش قدرت و اندام پایین تنه است. این حرکت چند مفصلی، عضلات چهار سر ران، استخوان بزرگ، باسن و پشت پا را درگیر می کند. حرکت اسکوات این امکان را برای بوجود می آورد، گام های شما در حرکت قوی تر شود. همچنین حرکت اسکوات بدن شما را برای ساخت سیکس پک آماده می کند و انعطاف پذیری را افزایش می دهد. این حرکت مناسب گرم کردن بدن می باشد. اسکوات سبب افزایش ترشح هورمون رشد و تستسترون در بدن می شود. اسکات سبب می شود، سلامت عمومی بدن خود را افزایش دهید.

تاثیر اسکوات بر ماهیچه ها

اسکات تمام عضلات بدن را درگیر می کند و باعث تقویت آن ها نیز می شود. تقویت عضلات سبب جلوگیری از آسیب های زانو در دوندگان می شود و عملکرد ورزشکار را در دویدن بهبود می بخشد.

 حرکت اسکات برای بانوان و تاثیرگذاری در فرم گیری باسن 

حرکت اسکات عضلات پیچیده پایین تنه را درگیر می کند. بهترین روش برای بزرگ کردن عضلات باسن است. این حرکت سبب تقویت و بالا کشیدن ماهیچه باسن می شود. انجام حرکت صحیح اسکوات، تاثیر زیادی بر روی ماهیچه سرینی (باسن) دارد. برای رسیدن به نتیجه دلخواه در این ورزش، باید انواع مختلف آن را انجام دهید.

انجام حرکت اسکات با دمبل و هالتر 

استفاده از هالتر در اسکات به دو صورت انجام می شود. این دو حرکت عبارت اند از:

  1. 1. قرار دادن هالتر پشت گردن
  2. 2. قرار دادن هالتر بر روی سینه

اسکات از پشت گردن باعث قوی شدن عضلات کل بدن می شود. در تمرین اسکات از جلو، هالتر بر روی سینه قرار میگیرد. همچنین شما می توانید به جای هالتر از دمبل استفاده کنید. در این تمرین آرنج ها به سمت پایین قرار می گیرد سپس حرکت را شروع کنید.

انواع حرکات اسکوات برای فرم دهی باسن

  • 1. اسکوات از بغل

در این حرکت باید پای راست خود را به طرف راست خود بگذارید.  زانوی راست خود را خم کنید. سپس در حالت اسکات قرار بگیرید. این حرکت را در 2 ست 15 ایی اجرا کنید. حرکت اسکات از بغل باعث بالا بردن قدرت عضلات پشت ران می شود. همچنین باعث پر شدن گودی بغل ران می شود.

  • 2. اسکوات پرشی

ابتدا باید در حالت اسکات قرار بگیرید. سپس به سرعت به حالت ایستاه و به سمت بالا بپرید. این حرکت را در 2 ست 10 تایی تکرار کنید. این حرکت برای تقویت عضله چهار سر ران و زانو است. کوهنوردان از این حرکت در تمرینات خود استفاده می کنند.

  • 3. اسکوات به صورت کلاغ پر (اسکات برای تقویت عضلات باسن و ران)

در این حرکت، ابتدا باید بایستید و سپس پاها را به اندازه عرض لگن باز کنید. دست ها را همانند کلاغ پر پشت سر بگذارید و آرنج را به سمت بیرون قرار دهید و سپس به حالت اسکات بنشینید. این حرکت برای تقویت عضلات باسن و ران مفید است.

  • 4. اسکوات پا جمع (اسکوات برای فرم دهی باسن)

در این حرکت، ابتدا به صورت ایستاده شروع کنید، سپس پاها را به هم نزدیک کنید. حالا به صورت اسکات پاها را پایین بیاورید.این حرکت در فرم دهی باسن نقش زیادی دارد.

  • 5.اسکوات با وزن بدن

در این حرکت فرد باید بر روی زانوی خود بنشیند. ابتدا باید باسن خود را به سمت عقب بکشد. زانو باید خم باشد و از پا جلوتر نزند. سپس فرد بلند شود و با فشار به پاشنه پا دوباره به حالت اول برگردد و تعداد دفعات را تکرار کند.

فواید اسکوات برای بدن

  • 1. تحریک هورمون رشد

تمرین اسکوات سبب ترشح هورمون تستسترون و هورمون رشد در بدن می شود. برای ترشح این هورمون شما نیاز به انجام تمرینات به صورت روزانه دارید.

  • 2. تقویت عضلات پایین تنه

حرکت اسکوات باعث فرم دهی عضلات بغل ران و باسن می شود. فرم دهی خاصی به پایین تنه شما می دهد.

  • 3. کمک به چربی سوزی و اضافه وزن

تمرین اسکوات، سبب افزایش سوخت و ساز بدن می شود. همچنین به کاهش وزن نیز کمک می کند.

  • 4. انعطفاف پذیری بدن

ورزش اسکوات علاوه بر تقویت عضله ها، باعث انعطاف پذیری عضلات باسن و لگن می شود.

  • 5. گرم کردن بدن

گرم کردن یکی از پایه ترین حرکات قبل از ورزش است. حرکت اسکوات سبب گرم شدن بدن قبل از انجام تمرینات ورزشی می شود و باعث کاهش آسیب های احتمالی می شود.

 حرکات اسکوات در بدن سازی به عنوان حرکت مادر شناخته شده است. که در سلامت عمومی بدن نقش بسزایی دارد. شما حتی می توانید این حرکات در منزل و بدون حضور در باشگاه انجام دهید. شما می توانید با مراجعه به  سایت ورزش کالا از تجهیزات حرفه ای فروشگاه، دیدن فرمایید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد