تخته استپ ورزشی چیست؟ (به همراه بررسی انواع و قیمت آن)

تخته استپ یکی از وسایل ورزشی بسیار پر کاربرد است که در هر ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد! در این مقاله به بررسی کامل استپ ورزشی پرداختیم تا انتخاب بهتری هنگام خرید داشته باشید.
تخته استپ ورزشی چیست؟ (به همراه بررسی انواع و قیمت آن)

تخته استپ ورزشی و کاربردهای شگفت انگیز آن

ورزش کردن یکی از فعالیت های بسیار مفیدی است که می تواند سلامت افراد مختلف را تضمین کند. در سال های اخیر افراد متوجه شده اند که اگر ورزش نکنند، در میان سالی و پیری با مشکلات زیادی روبرو می شوند؛ این در حالی است که تنها با چند دقیقه ورزش در جوانی می توان سلامت جسمی و بدنی در سال های پیری را تضمین کرد. وسایل ورزشی یکی از مهم ترین موارد در ورزش کردن هستند؛ به عنوان مثال اگر در خانه ورزش می کنید، استفاده از زیر انداز ورزشی و تخته استپ می تواند کمک زیادی به شما کند. تخته استپ ورزشی یکی از وسایلی است که تاثیر زیادی روی کیفیت ورزش کردن شما در خانه یا باشگاه دارد. در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل استپ ورزشی بپردازیم و کاربردهای بسیار خوبی آن را بررسی کنیم.

استپ ورزشی چیست؟

استپ ورزشی یکی از وسایل بسیار کاربردی در انجام تمرینات ورزشی است. استفاده از تخته استپ ورزشی به شما کمک می کند تا بتوانید تمرینات چربی سوزی و تناسب اندام خود را به خوبی انجام دهید. مفهوم انگلیسی استپ ورزشی به معنی پله است! در واقع شما برای آن که بتوانید تمرینات ورزشی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، می توانید یک پله خریداری کنید و با ورزش روی آن، نتایج بهتری بگیرید. در حال حاضر انواع استپ ها وجود دارند که هر یک از آن ها، متناسب با نیاز افراد مختلف است. از تفاوت در اندازه ها تا تفاوت در جنس استپ ها در انواع مختلف آن دیده می شوند. از استپ ورزشی برای از بین بردن چربی ها و کالری سوزی استفاده می شود! همچنین می توانید ماهیچه های پایین تنه و بالا تنه خود را تقویت کنید! در بخش بعدی به برسی کامل کاربردهای تخته استپ ورزشی می پردازیم تا بیشتر با آن آشنا شوید.

کاربرد تخته استپ ورزشی

کاربرد تخته استپ ورزشی چیست؟

تخته استپ ورزشی کاربردهای زیادی دارد و در انجام تمرین های ورزشی مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از افراد به دلیل نداشتن زمان کافی، ترجیح می دهند در خانه ورزش کنند و به همین دلیل، باید به دنبال ورزشی باشند که بتوان در خانه انجام داد. یکی از مهم ترین مسائلی که باید در نظر بگیرید، این است که پیش از انجام تمرین های ورزشی باید بدن خود را گرم کنید تا دچار آسیب دیدگی نشوید.

استپ ورزشی یکی از وسایلی است که به شما کمک می کند تا در محیط های کوچک نظیر خانه، بتوانید بدن خود را گرم کنید؛ زیرا در این محیط ها امکان دویدن یا پیاده روی وجود ندارد. همچنین استفاده از تخته استپ ورزشی به شما کمک می کند تا هماهنگی بسیار خوبی بین عضلات خود به وجود بیاورید و به راحتی مقدار زیادی کالری بسوزانید. در واقه با استفاده ازا تسپ ورزشی می توانید در هر ساعت بین 400 تا 500 کالری بسوزانید که عدد بسیار خوبی است.

انواع تخته استپ ورزشی کدام هستند؟

استپ ورزشی انواع مختلفی دارد که هر یک از آن ها کاربرد خاص خود را دارند و در تمرین های ورزشی مختلفی استفاده می شوند. دو مورد از مهم ترین انواع استپ ورزشی عبارتند از:

· تخته استپ اسفنجی (فومی) چیست؟

تخته استپ اسفنجی که با نام استپ چوبی هم شناخته می شوند، یکی از بهترین انواع تخته استپ هستند. جنس این دسته از تخته استپ ها از فوم است و در اکثر باشگاه ها از این نوع استفاده می شوند. همچنین از این نوع تخته هر ورزشکاری برای انجام حرکات بدنسازی و هوازی استفاده می کند. جنس این تخته به گونه ای طراحی شده است که برای انجام تمرین های بدنسازی بسیار نرم و منعطف است؛ در واقع برای تولید این نوع تخته استپ، چندین لایه فوم را بر روی هم متراکم می کنند و این محصول تولید می شود. مهم ترین مزیت استفاده از این نوع تخته قیمت بسیار مناسب و همچنین عدم ایجاد فشار روی مفاصل زانو و مهره های کمر است.

· تخته استپ چوبی (فایبرگلاس) چیست؟

یکی دیگر از انواع تخته استپ ورزشی، تخته استپ چوبی یا همان فایبرگلاس است. این نوع جنس از وسایل ورزشی معمولاً در ابعاد بزرگ تر طراحی و تولید می شوند! به طوری که از آن برای انجام حرکات حرفه ای تر برای عضله سازی استفاده می شود. همچنین مقاومت این نوع استپ ورزشی نسبت به نوع اسفنجی آن، بسیار بیشتر است و امکان تغییر ارتفاع در آن وجود دارد! در واقع این نوع تخته استپ پایه هایی وجود دارند که به شما امکان تنظیم ارتفاع را می دهد! البته استپ ورزشی فایبرگلاس نسبت به استپ فومی گران تر است اما ارزش خرید بالایی دارد.

مهم ترین تفاوت تخته استپ فومی و فایبرگلاس در قیمت آن است که هزینه تخته فایبرگلاس بسیار بیشتر از نوع فومی آن است. همچنین برای خرید تخته استپ ابتدا باید ببینید چه ورزشی می خواهید انجام دهید؛ اگر ورزش شما مثل ایروبیک فعالیت زیادی دارد، بهتر است از نوع فومی آن استفاده کنید اما اگر مثل یوگا به تمرکز زیادی نیاز دارید، از تخته استپ فایبرگلاس استفاده کنید.

انواع تخته استپ ورزشی کدام است؟

قیمت استپ ورزشی ایروبیک چقدر است؟

یکی از سوالاتی که برای کاربران پیش می آید، این است که قیمت استپ ورزشی چقدر است! همان طور که گفتیم استپ ورزشی انواع مختلفی دارد که هر یک از آن ها قیمت متفاوتی دارند. قیمت تخته استپ فومی ارزان تر از تخته استپ چوبی است؛ در واقع قیمت آن از کمتر از 100 هزار تومان شروع می شود و تا چند صد هزار تومان ادامه پیدا می کند. در حالی که قیمت استپ ورزشی چوبی بیشتر از جنس فومی آن است. این نوع تخته استپ از حدود 1 میلیون تومان شروع می شود و تا چندین میلیون تومان هم ادامه پیدا می کند. معمولاً از تخته استپ فایبرگلاس (چوبی) برای ورزش هایی که نیاز به تمرکز زیاد و فعالیت کم دارد استفاده می شود؛ مثلاً در یوگا تمرکز بسیار مهم است و نیازی به فعالیت نیست! بنابراین در چنین ورزشی بهتر است از تخته استپ چوبی استفاده شود تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید.

برای خرید تخته استپ با کیفیت و قیمت مناسب می توانید از طریق فروشگاه ورزش کالا خرید خود را انجام دهید تا در کمترین زمان ممکن آن را درب منزل خود تحویل بگیرید.

در این مقاله به بررسی تخته استپ ورزشی و انواع آن پرداختیم تا راحت تر بتوانید برای خرید تصمیم گیری کنید. اگر سوالی در مورد این مقاله دارید، می توانید از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد