10 راهکار برای باریک کردن کمر

اگر به دنبال باریک کردن کمر خود هستید، راه های مختلفی وجود دارد. در این مقاله به بررسی 10 راه کار کاربردی برای باریک کردن کمر می پردازیم که می توانید وزن و سایز کمر خود را کاهش دهید.
10 راهکار برای باریک کردن کمر

چگونه کمری باریک داشته باشیم؟

از نظر خانم ها هر چقدر کمر باریک تری داشته باشند، بدن ایده آل تری دارند. به همین دلیل است که یکی از مهم ترین دغدغه های خانم های جوان، داشتن کمر باریک است. بهترین راه برای داشتن کمر باریک، کاهش وزن و از بین بردن چربی های دور کمر است. معمولاً افرادی که دارای اضافه وزن هستند یا حتی در حال نرمال قرار دارند، کمی چربی در پهلوهای آن ها وجود دارد. همین مسئله باعث می شود تا کمر آن ها باریک نباشد و حس کنند که بدن ایده آلی ندارند. در این مقاله از ورزش کالا می خواهیم به بررسی راه کارهایی برای باریک کردن کمر بپردازیم.

10 راه کار تا باریک کردن کمر

اگر شما هم جزء آن دسته از خانم هایی هستید که می خواهید کمر باریکی داشته باشید، باید به فکر کاهش وزن و از بین بردن چربی های دور کمر باشید. در این قسمت می خواهیم به شما راه کار های لاغری را معرفی کنیم که با استفاده از آن می توانید چربی های دور کمر را آب کنید، کمر باریکی داشته باشید و در نهایت، به بدن ایده آل خود برسید. این 10 راه کار عبارتند از:

1. آب زیادی بنوشید

حتماً برای شما هم پیش آمده است که دلتان بخواهد چیزی بخورید و بین گشنگی یا تشنگی گیر کرده باشید! در این مواقع نمی دانید که واقعاً گشنه هستید یا تشنه، اما دلتان می خواهید چیزی بخورید. نوشیدن آب یکی از راه هایی است که باعث می شود شکم شما پر شود و احساس گشنگی شما از بین برود. در این صورت خوراکی یا غذایی وارد سیستم گوارش شما نشده و بدن مجبور است از موادی که در داخل بدن وجود دارد، استفاده کند.

2. رژیم غذایی خود را تغییر دهید

حتماً می دانید که رژیم غذایی روی چاقی و لاغری شما تاثیرگذار است! اگر رژیم غذایی شما حاوی غلات، میوه و سبزیجات باشد، چربی کمتری مصرف می کنید. دلیل آن هم این است که با مصرف این موارد، احساس گشنگی نمی کنید. حتی اگر بخواهید در کمتر از یک هفته وزن خود را کاهش دهید، بهترین راه کار استفاده از سبزیجات است. البته توجه داشته باشید که میوه ها حاوی قند هستند و باید در مصرف آن ها صرفه جویی کنید. حداکثر کاهش وزن در یک هفته، نباید بیشتر از 900 گرم باشد و لازم است بدانید که برای این مقدار کاهش وزن، باید روزانه 3500 کالری کمتری مصرف کنید. بنابراین اگر به فکر باریک کردن کمر و کاهش وزن خود هستید، به جای استفاده از موادی که کالری زیادی دارند، از غلات و سبزیجات استفاده کنید.

3. ورزش را فراموش نکنید

ورزش کردن یکی از بهترین راه کار ها برای کاهش وزن و باریک کردن کمر است. همچنین شما با انتخاب تمرین های ورزشی مناسب می توانید چربی های دور کمر کاهش دهید و در مدت زمان کوتاهی کمر باریکی داشته باشید. برای آن که بدانید چه تمرینی برای باریک کردن کمر مناسب است، بهتر است با یک مربی ورزشی مشورت و برنامه تمرینی دریافت کنید. در تمرین های بدنسازی شما به وسایل ورزشی نیاز دارید که خرید هالتر در اولویت قرار می گیرد! می توانید آن را از فروشگاه ورزش کالا خریداری کنید.

 تاثیر ورزش در لاغر کردن کمر

4. پروتئین کافی بخورید

مصرف پروتئین یکی از راه های باریک کردن کمر است! البته منظورمان پروتئین هایی است که از تخم مرغ، ماهی، سبزیجات، بنشن، مغزها، قارچ‌ها و آووکادو و نباید در مصرف پروتئین های حیوانی افراط کنید. پروتئین های پیشنهادی به شما کمک می کند تا بتوانید در مدت زمان قابل قبولی و بدون داشتن رژیم غذایی سخت به اندازه کمر موردنظر خود برسید.

5. چربی طبیعی مصرف کنید

در برنامه غذای بسیاری از ما، چربی های غیرطبیعی نظیر روغن حیوانی وجود دارند! در حالی که این نوع چربی ها علاوه بر ضرری که برای بدن دارند، باعث افزایش وزن می شوند. اگر به فکر باریک کردن کمر خود هستید، پیشنهاد می کنیم از چربی های طبیعی استفاده کنید. لازم است بدانید اکثر مواد غذایی طبیعی روغن دارند؛ همین مقدار روغن می تواند نیاز بدن را برطرف کند و باعث افزایش وزن شما نشود. مواردی نظیر ماهی، روغن زیتون، تخم مرغ، آجیل، کره بادام زمینی، روغن نارگیل، شکلات تلخ، ماست یونانی و سویا روغن طبیعی دارند که می توانید استفاده کنید.

6. تعداد وعده های غذایی را افزایش و حجم آن را کم کنید

یکی دیگر از راه کار های بسیار مناسب برای داشتن کمر باریک، ترک عادت های غذایی است! به عنوان مثال اکثر ما عادت داریم تا وقتی که غذا تمام نشده است، عقب نکشیم. در حالی که شما می توانید به جای 3 وعده غذایی، 6 وعده غذایی داشته باشید اما حجم آن را کم کنید. این کار به کاهش وزش و باریک شدن کمر کمک زیادی می کند.

7. استفاده از فیبر را فراموش نکنید

مهم ترین دلیل چاقی و اضافه وزن افراد، مصرف کالری زیاد و چربی هایی است که در بدن ذخیره می شوند. اگر می خواهید کمر باریکی داشته باشید، استفاده از فیبر را در برنامه غذایی خود قرار دهید! فیبرها کالری زیادی ندارند اما باعث از بین رفتن احساس گشنگی در افراد می شوند. در واقع، فیبرها باعث عادی سازی حرکت مواد غذایی در روده و کاهش نفخ شده و باعث می شود دیرتر گرسنه شوید. به همین سادگی می توانید وزن خود را کم کنید و کمر باریک داشته باشید. همچنین این مواد بدن شما را سبک نگه می دارد و هنگام انجام تمرین های ورزشی نظیر بارفیکس با مشکل مواجه نمی شوید.

تاثیر مصرف فیبر و سبزیجات در باریک کردن کمر

8. نوشابه های گازدار را کنار بگذارید

نوشابه های گازدار حاوی موادی هستند که هضم آن ها برای دستگاه گوارش سخت است و همین مسئله باعث ذخیره شدن آن در بدن و افزایش وزن می شود. بنابراین اگر به فکر باریک کردن کمر خود هستید، استفاده از آن را کنار بگذارید.

9. چای سبز بخورید

خوردن چای سبز متابولیسم بدن برای سوزاندن و دفع چربی شکم را تسریع می‌بخشد! به همین دلیل به کاهش وزن و داشتن کمر باریک کمک زیادی می کند.

10. استرس نداشته باشید

استرس داشتن از نظر جسمی و روحی به افراد آسیب می رساند. جالب است بدانید که استرس هورمون کورتیزول را در بدن ترشح می کند که باعث چاقی و اضافه وزن می شود و نمی توانید کمر باریک و خوش فرمی داشته باشید. ورزش کردن کمک زیادی به کاهش استرس می کند؛ شما می توانید با حداقل امکانات نظیر دسته دمبل و وزنه های آن روزانه ورزش کنید و استرس خود را کاهش دهید.

در این مقاله به بررسی 10 راه کار برای باریک کردن کمر پرداختیم. شما می توانید برای تمرین های ورزشی خود، وسایل لازم را از فروشگاه ورزش کالا خریداری کنید. اگر در مورد این مقاله سوالی دارید، می توانید در بخش نظرات مطرح کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد