معجزه ایروبیک بر لاغری بدن

معجزه ایروبیک بر لاغری بدن

معجزه ی ورزش ایروبیک بر لاغری بدن

ورزش کردن در هر سنی برای هر انسان از اهمیت بالایی برخوردار است. انتخاب یک ورزش مناسب، که علاوه بر تقویت قوای جسمانی، روح و روان ورزشکار را نیز تقویت کند، یک امری ضرورری است. در این مقاله قصد داریم درباره ی ورزش ایروبیک و فواید آن برای بدن بپردازیم. ورزش ایروبیک را در هر مکانی از جمله خانه و باشگاه می توانید انجام دهید.

ورزش ایروبیک چیست؟

ایروبیک به مجموعه ورزش های هوازی گفته می شود که، با حرکات موزون و رقص همراه است. در ورزش ایروبیک شدت فعالیت ها و تمرینات بالا و مدت زمان تمرینات ایروبیک بسیار محدود است. ورزش ایروبیک عضلات پایین تنه را تقویت می کند و سبب عضلانی شدن باسن و ران می شود. این ورزش از محبوبیت خاضی در بین بانوان برخوردار است. همان طور که در بالا گفته شد، ورزش ایروبیک علاوه بر تقویت اندام های بدن، سبب ترشح هورمون شادی در بدن ورزشکار می شود.

انجام تمرینات ایروبیک در طول هفته، برای جلوگیری از بروز افسردگی بسیار حائز اهمیت است. ورزش ایروبیک به صورت گروهی و همراه با حرکات دنس انجام می شود. همچنین ایروبیک یک ورزش کم هزینه و پرطرفدار است، که ورزشکاران بسیاری را جذب کرده است. از جمله ورزش های هوازی ورزش ایروبیک می توان به شنا، دو، کوه نوردی، دوچرخه سواری، اسکی، اسکیت و رقص اشاره کرد. مدت زمان لازم برای انجام فعالیت های ایروبیک، حدود 10 تا 60 دقیقه است اما این مدت زمان بستگی به ورزشکار و برنامه ی تمرینی او دارد.

معرفی 3 تمرین ورزش ایروبیک

در این قسمت قصد داریم سه تمرین موثر در ورزش ایروبیک را به شما آموزش دهیم. انجام این تمرینات ورزشی به کالری سوزی کمک زیادی می کند. برای انجام این فعالیت ها، به مدت زمان 30 دقیقه نیاز است و در طول هفته 3 بار انجام شود، تا به نتیجه مطلوب رسید.

  • طناب زدن در ورزش ایروبیک

  • طناب زدن به این صورت است که ابتدا دست ها و پاها را در کنار بدن جفت می کنیم. سپس آرنج خود را خم کرده و طناب را بالای سر می آوریم و سریع پرش را انجام می دهیم. این تمرین بدون استفاده از طناب هم امکان پذیر است.

  •                                                                طناب زدن در ورزش ایروبیک     

  • حرکت زانو بالا در ایروبیک 

    • برای انجام حرکت زانو بالا، بر روی یک مت ایستاده، دستان خود را خم کرده و در بالای ران خود نگه دارید. سپس با زانوی سمت راست به سمت بالا بپرید. به هنگام پرش، زانوها باید با کف دست برخورد داشته باشد. بعد از انجام پرش دوباره به حالت اولیه برگردید و تمرین را پای چپ نیز انجام دهید.

    •                                                               حرکت زانو بالا

    • پرس سرشانه با دمبل در ایروبیک

    • نحوه ی انجام پرس سرشانه به این صورت است که ابتدا بر روی پای خود ایستاده یا بر روی یک صندلی بنشینید، پاها را اندازه عرض شانه باز کنید. یک دمبل را در دست راست خود بگیرید و سپس از سرشانه ها به بالای سر ببرید و دوباره به پایین بیاورید.به هنگام اجرای این تمرین باید پاهای خود را صاف نگه دارید. این حرکت را با دست چپ خود به همین شکل تکرار کنید.

    •                                                                    پرس سرشانه با دمبل

    فواید ورزش ایروبیک و تاثیر مثبت آن بر بدن

    1 - تقویت عضلات پایین تنه

    2 - کاهش قند خون و فشار خون

    3 - کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی

    4 - بهبود عملکرد قلب 

    5 - کاهش استرس و اضطراب

    6 - افزایش ایمنی بدن

    7 - کاهش وزن و چربی سوزی

    8 - افزایش استقامت بدن

    تفاوت بین ایروبیک ساده و ایروبیک پیشرفته در چیست؟

    در ورزش ایروبیک، انجام تمرینات ساده برای افراد مبتدی و کسانی که تنها در خانه ایروبیک را انجام می دهند مناسب است. ایروبیک پیشرفته مجموعه تمریناتی است که افراد در باشگاه ها به انجام آن می پردازند. در ایروبیک پیشرفته از وسایل و تجهیزات ورزشی حرفه ای استفاده می شود. این تجهیزات عبارتند از: 

    دوچرخه ثابت 

    دوچرخه ثابت از زیر مجموعه های تمرین کاردیو و از فعالیت های تاثیرگذار در ورزش ایروبیک پیشرفته به حساب می آید. تمرین با دوچرخه ثابت، عضلات پایین تنه را تقویت می کند. یکی از نکات مهم به هنگام انجام تمرین دوچرخه ثابت، گرم کردن بدن قبل از شروع تمرین است. 

                                                                             انجام حرکت دوچرخه ثابت                                                         

    شنا کردن

    ورزش شنا یکی از زیر مجموعه های بسیار مهم در ورزش ایروبیک به شمار می آید. ورزش شنا یک ورزش هوازی است. بعد از انجام تمرینات ایروبیک پیشرفته، بدن هر ورزشکار به استراحت نیازمند است. ورزش شنا یکی از جمله ورزش های تاثیرگذار در این بین ورزش های هوازی است.

    ورزش شنا

    زومبا

    قطعا نام این ورزش لذت بخش به گوش شما خورده است. زومبا از ترکیب فعالیت های هوازی و رقص بوجود می آید. ورزش زومبا، به صورت گروهی انجام می شود. زومبا همانند رقصیدن است و از محبوبیت خاصی بین ورزشکاران برخوردار است. ورزش زومبا با یک آهنگ شاد اوج میگیرد و روحیه را در فرد تقویت می کند. ورزش زومبا دارای دو زیر شاخه زومبا رقص و زومبا فیتنس است.

    ورزش پر هیجان زومبا

    ایروبیک دنس یک ورزش لذت بخش برای بدن

    ایروبیک دنس چیست؟ چه تاثیری بر بدن دارد؟ در ایروبیک دنس نحوه ی انجام حرکات به این صورت است که، با انجام حرکات موزون و رقص فعالیت ورزشی خود را آغاز می کنید. ایروبیک دنس سبب لاغری و چربی سوزی در بدن می شود و علاوه بر تقویت قوای جسمی، بر روحیه تاثیر بسیار زیادی دارد. همچنین اعتماد به نفس را در فرد افزایش می دهد. در ایروبیک دنس قدرت چربی سوزی بسیار بالا است . برای انجام ایروبیک دنس، نیازی به انجام حرکات ابتدایی نیست. یکی از نکات طلایی در ایروبیک دنس، جلوگیری از تنبلی در ورزشکار است.

     ورزش ایروبیک و کاهش وزن (لاغری با ایروبیک)

    ورزش ایروبیک یکی از بهترین روش ها برای کاهش وزن و رسیدن به اندام ایده آل است. به هنگام انجام فعالیت های ورزشی مرتبط به ایروبیک، تمامی اعضای بدن درگیر می شود. همین امر باعث تقویت سلامت جسمانی ورزشکار نیز می شود. ورزش ایروبیک در لاغری و چربی سوزی بسیار موثر است. همچنین داشتن یک رژیم غذایی مناسب در کنار انجام تمرینات ورزش ایروبیک، از اضافه وزن و چاقی مفرط جلوگیری می کند. انجام ایروبیک در طول هفته، در لاغری بسیار تاثیر گذار است. 

    سخن پایانی

    در این مقاله بلاگ ورزش کالا به بررسی ورزش ایروبیک و نحوه ی انجام آن پرداختیم. ورزش ایروبیک یک ورزش هوازی است و علاوه بر تقویت قوای جسمی بدن، سبب تولید هورمون شادی در انسان می شود. همچنین ورزش ایروبیک به عنوان یک معجزه در لاغری و کاهش وزن به شمار می آید و اندامی زیبا را برای فرد به ارمغان می آورد.



    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد