لاغری بدون داشتن رژیم غذایی

لاغری بدون داشتن رژیم غذایی

آیا لاغر شدن بدون رژیم غذایی موثر است ؟ چگونه در کنار رژیم غذایی به ورزش کردن بپردازیم؟ آیا تنها رژیم غذایی کافیست؟ بسیاری از افراد درصدد این هستند تا بدون رعایت رژیم غذایی مناسب، چربی سوزی کرده و از چاقی جلوگیری کنند. قطعا خداحافظی با مواد غذایی خوشمزه، برای هر فردی که قصد لاغری دارد، بسیار سخت و دشوار است. در این مقاله قصد داریم به لاغری همراه با رژیم غذایی و ورزش بپردازیم.

آیا لاغر شدن بدون رژیم غذایی امکان دارد؟

همان طور که در بالا گفته شد، پرهیز از خوردن مواد خوراکی چرب و پر کالری برای بسیاری از افراد بسیار دشوار است. بسیاری از افراد توقع دارند که در مدت زمان کم، به وزن ایده آل خود برسند. اما لاغر شدن یک پروسه طولانی دارد تا فرد به هدف خود که تناسب اندام است، دست پیدا کند. براساس تحقیقات صورت گرفته، چند روش برای لاغری بدون رژیم وجود دارد که به فرد کمک می کند تا وزن خود را کم کند.

نکات طلایی در لاغری بدون رژیم غذایی

به هنگام غذا خوردن باید بسیاری از نکات را رعات کرد، تا به تناسب اندام دست پیدا کنیم. عدم رعایت این نکات سبب چاقی مفرط می شود و همچنین ممکن است عواقب جبران ناپذیری همانند بروز بیماری ها در فرد داشته باشد. پیروی از سبک زندگی سالم و به همراه یک رژیم غذایی مناسب بسیار حائز اهمیت است.

  • جویدن غذا به آرامی

  • زمانی که غذا به آرامی جویده شود، باعث می شود به فرد احساس سیری دست بدهد و این امر مانع از چاقی در فرد می شود. عجله کردن در خوردن غذا، نه تنها به هضم غذا کمکی نمی کند، بلکه موجب چاقی مفرط در فرد می شود و به نسبت افرادی که آهسته غذا می خورند، دچار اضافه وزن می شوند.

غذا را آهسته بجوید

  • نوشیدن آب فراوان

نوشیدن آب کافی در طول شبانه روز بسیار ضروریست. نوشیدن آب قبل از سرو وعده غذایی، سبب کاهش وزن در فرد می شود. همچنین احساس گرسنگی را به مقدار قابل توجهی در فرد کم می کند. طبق شواهد به دست آمده، نوشیدن آب سبب پر شدن شکم می شود و مانع از گشنگی می شود.

نوشیدن آب کافی مانع از گرسنگی می شود

 

  • پرهیز از خوردن غذای چرب و ناسالم

غذاهای ناسالم در بین مردم بسیار پرطرفدار است و افراد با دیدن این غذاها، وسوسه می شوند که به سراغ این مواد غذایی ناسالم بروند. افرادی که غذاهای پر کالری مصرف می کنند، به مراتب بیشتر از افراد دیگر به چاقی دچار می شوند. افراد باید از خوردن غذا های فست فود و چرب جدا بپرهیزند. این غذا ها نه تنها سبب چاقی می شود، بلکه باعث بروز بسیاری از بیماری ها می شود.

عدم مصرف غذای ناسالم

  • عدم نوشیدن آبمیوه های غیرطبیعی و دارای شکر

نوشیدن آب میوه های غیر طبیعی مانند نوشابه، آب میوه های مملو از شکر چاقی فرد را چندین برابر افزایش می دهد. این نوشیدن علاوه بر افزایش کالری، در فرد احساس سیری ایجاد نمی کند.

  • خوردن آبمیوه های حاوی قند و شکر نظیر نوشابه، دلستر و آب میوه های غیر طبیعی موجب بروز بیماری قند و دیابت در فرد می شود و سلامت بدن شخص را به خطر می اندازد.

از مصرف آب میوه های شکر دار بپرهیزید

5 رژیم معجزه آسا در لاغری

در این قسمت از مقاله لاغری با رژیم غذایی، قصد داریم 5 رژیم که در لاغری نقش بسزایی دارند را به شما معرفی کنیم. قطعا داشتن یک رژیم غذایی مناسب، در روند لاغر شدن و تناسب اندام نقش مهمی دارد. نداشتن رژیم سالم و بدون مشورت با پزشک می تواند عواقب بدی را به همراه داشته باشد.

  1. رژیم غذایی کتوژنیک موثر در لاغری سریع

رژیم کتوژنیک یکی از روش های پرطرفدار برای رسیدن به وزن دلخواه و لاغری سریع است. در رژیم کتوژنیک استفاده از کربوهیدرات کم و چربی بالا است. در کتوژنیک لاغری سریع رخ می دهد و بدون آن که فرد احساس گرسنگی کند، چربی سوزی انجام می شود. رژیم کتوژنیک در مقایسه با دیگر رژیم ها، در رسیدن به تناسب اندام بسیار تاثیرگذار است.

انواع رژیم کتوژنیک عبارتند از:

رژیم استاندارد یا SKD

رژیم دوره ای یا CKD

رژیم هدفمند یا TKD

رژیم با پروتئین بالا

  1. رژیم غذایی وِگان رژیم محبوب سلبریتی ها

رژیم غذایی وِگان به عنوان یک رژیم گیاهخواری به حساب می آید و افرادی که از رژیم وِگان پیروی می کنند، از خوردن تمامی محصولات حیوانی جلوگیری می کنند. رژیم وِگان در بین افراد مشهور و سلبریتی بسیار معروف است. همچنین این رژیم، یکی از رژیم های موثر برای افراد مبتلا به دیابت است. لازمه شروع رژیم وِگان، مشورت با پزشک است.

انواع رژیم غذایی وِگان عبارتند از:

رژیم غذایی گیاهی

رژیم غذایی نشاسته

رژیم غذایی خام خوری

رژیم 10/10/10

  1. رژیم غذایی دوکان

رژیم غذایی دوکان، یکی دیگر از روش های لاغری سریع به حساب می آید. رعایت نکات مهم در رژیم غذایی دوکان، فرد را برای رسیدن به اندام ایده آل، نزدیک تر می کند. در رژیم دوکان، مصرف پروتئین بالا و مصرف کربوهیدرات کم است. زمانی که کربوهیدرات کم باشد، سبب می شود چربی سوزی انجام شود و لاغری رخ دهد. در کنار رژیم غذایی دوکان، ورزش پیاده روی بسیار تاثیرگذار است.

  1. رژیم ویت واچرز یک رژیم سالم خوری

رژیم ویت واچرز همانند رژیم های دیگر، مانع از خوردن غذا ها نمی شود. شعار اصلی این رژیم، خوردن غذاهای سالم است. در رژیم ویت واچرز، افراد را به خوردن و نوشیدن مواد غذایی سالم، ترغیب می کنند. همچنین ورزش کردن را سرلوحه رژیم خود قرار دهند. در رژیم غذایی ویت واچرز، افراد از خوردن غذاهای چرب و پرکالری اجتناب می کنند. افراد باید الکل و قهوه را از برنامه غذایی خود خط بزنند.

  1. رژیم پالئو معروف به رژیم شکارچی

رژیم غذایی پالئو بر اساس مواد غذایی که افراد غارنشین از آن استفاده می کردند، بوجود آمده است. افراد غار نشین از مواد غذایی فاقد چربی و روغن، سبزیجات، میوه و دانه ها استفاده می کردند. رژیم پالئو به کاهش وزن و چربی کمک زیادی می کند و مانع از بروز چربی خون، قند خون و فشار خون در فرد می شود. در رژیم غذایی پالئو، محصولات لبنیاتی جایی ندارد و فرد برای شروع این رژیم نیازمند مشورت با پزشک است.

آیا ورزش کردن در کنار رژیم غذایی تاثیرگذار است؟

ورزش کردن در کنار رژیم غذایی، فرد را به هدف خود که تناسب اندام است، نزدیکتر می کند. انجام فعالیت های ورزشی، سلامت جسم را به همراه دارد و یک امری ضروری برای سلامت بدن تلقی می شود. ورزش کردن از بروز بیماری ها نظیر چربی خون، قندخون و بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری می کند. داشتن یک برنامه ورزشی مناسب، به کاهش اصولی وزن کمک زیادی می کند. ورزش های هوازی، یکی از بهترین فعالیت ها در کنار رژیم غذایی به حساب می آید. رژیم غذایی بدون انجام حرکات ورزشی، تاثیر دو چندانی در کاهش وزن و چربی سوزی ندارد و برای رسیدن به هدف اصلی، ورزش کردن و رژیم غذایی لازمه ی یک دیگر هستند.

کلام آخر

 داشتن رژیم غذایی مناسب در کنار یک برنامه ورزشی، شما را به هدف اصلی خود که تناسب اندام است، نزدیکتر می کند. لاغر شدن بدون رژیم غذایی لازمه نکات طلایی و مهمی است که، هر فرد باید برای رسیدن به اندام ایده آل خود، آن ها را رعایت کند. امیدوارم اطلاعات کافی را از مقاله لاغری بدون رژیم غذایی بلاگ ورزش کالا به دست آورده باشید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد