تاثیر اسکیت سواری بر لاغری چیست؟

تاثیر اسکیت سواری بر لاغری چیست؟

تاثیر اسکیت سواری بر لاغری (کاهش وزن با اسکیت)

امروزه رشته ورزشی اسکیت از محبوبیت خاصی در بین ورزشکاران برخوردار است و یکی از ورزش های پرطرفدار محسوب می شود. در ورزش اسکیت می توانید با خرید تنها یک جفت کفش مخصوص، این ورزش را به صورت حرفه ای آغاز کنید. اسکیت سواری به عنوان یک ورزش سرگرم کننده، برای تمام سنین است. ورزش اسکیت به دلیل این که در حین تمرین باید تمرکز کرد، سبب تقویت ذهن نیز می شود.

تاریخچه اسکیت

تاریخچه ی اسکیت به سال 1763 باز می گردد. شخصی به نام مرلین ژوزف بلژیکی اسکیت را اختراع کرد. حدود 56 سال بعد شخصی به نام موسیو پتیبلدی مدل های دیگر اسکیت را اختراع کرد. اولین اسکیت غلتکی مربوط به قرن 18 است. با اختراع اسکیت های حرفه ای رشته های مختلف مربوط به اسکیت روی کار آمد. اسکیت سواری یک ورزش همگانی به حساب می آید. اسکیت سواری یک فعالیت تفریحی، ورزشی است که در آن ورزشکاران با کفش های مخصوص، که در زیر آن تعدادی چرخ وجود دارد، بر روی سطح صاف یا یخی حرکت می کنند. حال در این مقاله از بلاگ ورزش کالا قصد داریم به بررسی تاثیرات اسکیت سواری بر کاهش وزن بپردازیم. 

مزایا اسکیت سواری چیست و چطور باعث لاغری می شود؟

اسکیت سواری یک ورزش هوازی به شمار می آید. این ورزش هوازی به سوخت و ساز بدن کمک می کند. اسکیت سواری سبب سوزاندن 400 کالری می شود. همچنین موجب بهبود عملکرد اندام های نیم تنه از جمله کمر، پا، باسن می شود و رباط های عضلانی را تقویت می کند. اسکیت سواری قدرت عضلانی بدن را افزایش می دهد. یکی از مهم ترین فواید این ورزش، تنظیم فشار خون ورزشکار است.

معایب اسکیت سواری

اسکیت سواری از جمله ورزش هایی است که، برای انجام تمرینات نیاز به یک فضای باز دارد. انتخاب مکان مناسب برای تمرینات سبب کاهش حوادث و آسیب دیدگی های احتمالی بر بدن می شود.

تاثیر اسکیت سواری بر کاهش وزن و لاغری

اسکیت سواری به دلیل تحرکات زیاد در حین تمرین، سبب لاغری و کاهش وزن می شود. اسکیت سواری تمام عضلات بدن را درگیر می کند. این ورزش هوازی اکسیژن کافی را به بدن می رساند و تعادل را بین عضلات ایجاد می کند. انجام اسکیت سواری به صورت حرفه ای، کاهش وزن اصولی را برای فرد به همراه دارد. ورزش اسکیت سواری علاوه بر تقویت عضلات پایین تنه، ضعف های بوجود آمده در بالا تنه را بهبود می بخشد و فرم بدن را اصلاح می کند. اسکیت سواری اگر ب صورت اصولی و با توجه به رعایت تغذیه و نحوه ی انجام صحیح تمرینات انجام شود، در لاغری و کاهش وزن نقش بسزایی دارد.

فواید اسکیت برای بانوان

شاخه های ورزش اسکیت سواری

ورزش اسکیت سواری زیر شاخه های مختلفی دارد که علاقه مندان به این ورزش می توانند با انتخاب هر یک از آن ها، این ورزش لذت بخش را به طور حرفه ای آغاز کنند.

  • 1. اسکیت نمایشی

  • اسکیت نمایشی به صورت فردی یا گروهی است، که در آن ورزشکار حرکات پرشی و چرخشی انجام می دهد و صحنه های زیبایی را خلق می کند.
  • 2. اسکیت بر روی یخ

اسکیت بر روی یخ به صورت تیمی و در گروه های 6 نفره انجام می شود. ورزشکاران بر روی زمین پوشیده از یخ بازی می کنند. این رول از اسکیت سواری از محبوبیت خاصی در بین مرم برخوردار است.

  • 3. اسکیت سرعت

در این سبک از اسکیت سواری، ورزشکاران از کفش های مخصوص با چرخ های بزرگ استفاده می کنند. داشتن سرعت بالا در این ورزش از اهمیت زیادی برخوردار است.

  • 4. اسکیت رول بال

اسکیت رول بال به صورت تیمی برگزار می شود و ترکیبی از رشته های هندبال، بسکتبال و اسکیت است. بازیکن باید توپ را به دروازه حریف روانه کند.

  • 5. اسکیت فری استایل

اسکیت فری استایل بدون محدودیت در انجام حرکات چرخشی و مارپیچ انجام می شود. به همین دلیل انجام این رول از اسکیت در خیابان و مکان های عمومی امکان پذیر است.

  • 6. اسکیت هنری

 اسکیت هنری شباهت زیادی به اسکیت بر روی یخ دارد، که به دو صورت تک نفره یا گروهی انجام می شود. هنگام انجام اسکیت هنری می بایست از کفش های پاشنه دار مخصوص اسکی استفاده می شود. در این رول، بازیکن به اجرای حرکات نماشی همراه با آهنگ می پردازد.

تجهیزات مناسب در اسکیت سواری

  1. - برای یادگیری ابتدا باید از کفش های مناسب استفاده کرد.کفش های مخصوص به ورزشکار این امکان را می دهد، حرکات به درستی انجام شود.
  2. - استفاده از مچ بند از مچ های ورزشکار محافظت می کند تا دچار آسیب دیدگی نشوند.
  3. - انتخاب کلاه ایمنی با اندازه ی مناسب از آسیب های احتمالی که ممکن است بر سر وارد شود، جلوگیری می کند.
  4. - تمامی تمرینات باید زیر نظر مربی انجام شود.

نحوه ی صحیح اسکیت سواری برای لاغری 

برای شروع ابتدا باید حرکات را به صورت آرام شروع کنید و به تدریج سرعت حرکات را افزایش دهید. فرم دستتان باید به این صورت باشد که آرنج خود را خم کرده، طوری که مچ دست به سمت زمین باشد. در جایی که ایستاده اید، به سمت  جلو حرکت کنید و از تکان دادن بازو ها بپرهیزید. سپس به صورت اسکوات نشسته و کمر را به سمت جلو متمایل می کنیم و همانند قدم زدن به سمت جلو حرکت می کنیم. اگر در حین تمرین تعادل خود را از دست دادید، بیشتر به حالت اسکوات بروید یا حرکت را متوقف کنید.

کلام آخر

اسکیت سواری یک ورزش محبوب و سرگرم کننده در بین مردم است. این ورزش علاوه بر تقویت عضلات  بدن، به سازگاری عضلات عصب کمک زیادی می کند. اسکیت سواری بین تمامی اجزای بدن هماهنگی لازم را ایجاد می کند. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد