بهترین ورزش های ساده برای لاغری

  • منبع: روزنامه سلامت
  • تاریخ: سه شنبه 20 اسفند 1398 - 17:06
  • نویسنده: شعبانیان
  • صفحه: وبلاگ
  • بازدید: 976
میخواهید لاغر شوید و میدانید که باید بروید سراغ حرکات ایروبیک. اما بهترین فعالیت هایی که موجب سوختن چربی میشوند کدامند؟ردر ادامه 10 فعالیت پیشنهاد داده شده که امتحانش ضرر ندارد.
بهترین ورزش های ساده برای لاغری

کارها و ورزش های ساده برای لاغر کردن و کالری سوزاندن  

در این مقاله به بررسی و معرفی چندین ورزش می پردازیم که به شما کمک می کند تا بیشترین چربی سوزی را تجربه کنید و در مدت زمان کوتاهی لاغر شوید. البته شاید برایتان جالب باشد که برخی پیشنهادات می توانند به عنوان یک ورزش در نظر گرفته نشوند اما در نهایت به لاغر شدن شما کمک می کنند. به طور مثال پیشنهاد اول می تواند برایتان جالب باشد. زیرا نیاز نیست زمان زیادی برای ورزش کردن در نظر بگیرید. بلکه در هر زمانی می توانید این مسئله را امتحان کنید: 

1) بالا رفتن از پله یا دورتر پارک کردن ماشین

این کار نباید تنها حرکت ورزشی ما باشد، اما نتایج آن قطعا مفید خواهد بود. به جای استفاده از پله برقی یا آسانسور با پای خود از پله بالا بروید.( اگر مشکل زانو ،کمر،.. دارید با پزشک مشورت کنید)

عادت کنید اتومبیل خود را دور تر از محلی که کار دارید پارک کنید تا مجبور شوید بیشتر پیاده روی نمایید. سعی کنید بعد از غذا خوردن حداقل به مدت 15 دقیقه راه بروید. این عمل هر روز بر مقدار کالری سوخته شده می‌افزاید. به صورت کلی لاغر شدن با پیاده روی از گزینه های محبوب برای بیشتر مردم است که نیاز به تجهیزات خاصی ندارد و در هر زمان از شبانه روز قابل انجام است. تنها کافیست با انتخاب کفش خوب، مراقب پاهایتان باشید. 

2) قدم زدن با کفش مناسب و لاغر شدن 

شما باید سعی کنید که پیاده روی خود را به "پیاده‌روی قدرتی" تبدیل کنید. برای سوزاندن واقعی کالری باید میزان فشار را در انجام فالیت ها به مقدار قابل توجهی افزایش دهید. این عمل را میتوان از طریق پیاده روی در سر بالایی و یا قدم زدن با سرعت های متفاوت در دوره های زمانی معین انجام داد. این فعالیتی است که در هر زمانی از سال قابل انجام است، حتی زمانی که به سافرت می‌روید. پس این ورزشی برای تمام عمر است. اگر قدم های خود را سریع و تند بردارید میتوانید ظرف نیم ساعت تا 180 کالری بسوزانید.

3) ورزش با دمبل و انجام حرکت هایی مانند پرس بالا سینه با دمبل 

ورزش وزنه برداری فقط میزان محدودی کالری را میسوزاند اما هیچ چیز بهتر از کار با وزنه موجب تقویت بافت های عضلانی بدن نمیشود و هیچ چیز بهتر از عضلات قوی باعث سوختن کالری نمی‌شود. در واقع تقریبا هر نیم کیلو عضله بین 50 تا 60 کالری در روز میسوزاند. بنابراین در طول یک سال 5 کیلو عضله جدید حداقل بین 25 تا 30 کیلوگرم از وزن کم می‌کند. اگر تا کنون تجربه ورزش با دمبل به صورت جدی را نداشته اید، بهتر است با دمبل یک یا دوکیلویی شروع کنید. برای خرید و بررسی میتوانید به صفحه ی قیمت دمبل ۲ کیلویی مراجعه کنید. البته اگر فکر میکنید این دمبل هم برایتان سنگین است، راه حلی برای شما داریم. ما قبلا مقاله ای نوشته ایم و در آن به صورت کامل توضیح داده ایم که با چه دمبلی باید شروع کنید. میتوانید به مقاله ی "دمبل چند کیلویی بزنیم" مراجعه کنید. 

4) استفاده از دستگاه ورزشی دوچرخه و دویدن درجا

دستگاه های دویدن درجا هنوز هم بسیار متداول بوده و جدیدتر از آن دوچرخه درجا نیز فوق‌العاده است. دوچرخه‌های درجا میتوانند به عنوان تمرین دهنده تمامی اعضای بدن مورداستفاده قرار گیرند. این ماشین ها برای دوندگانی که میخواهند از آسیب دیدن مفصل خود جلوگیری کنند نیز بسیار مفید هستند. با آنها می‌توانید ظرف نیم ساعت تا 300 کالری بسوزانید. قبل از انجام این ورزش ها می توانید با درجا زدن روی استپ ورزش پاهایتان را گرم کنید سپس ورزش را شروع کنید.

 

5) صخره نوردی و قایق رانی

دوست دارید در حین ورزش از بالاتنه ای تنومند نیز برخوردار گردید؟ صخره‌نوردی و قایق رانی راه حل این مساله است. این دو فعالیت به بالاتنه ای قوی نیاز داشته و کالری زیادی را میسوزانند. یکی را انتخاب کرده و در هر نیم ساعت بین 300 تا 380 کالری از دست دهید. برای این کار به تجهیزات مخصوص این دو ورزش نیاز خواهید داشت.

 

6) اسکی، بهترین ورزش و تفریح برای سوزاندن کالری 

اسکی یکی از ورزش‌های موثر برای سوزاندن کالری است. این ورزش بالاتنه و پایین‌تنه را تحت تاثیر قرار داده و ضربان قلب را بالا می‌برد. به طور متوسط نیم ساعت آن تا 330 کالری می‌سوزاند.

7) کیک بوکسینگ، ورزشی مناسب برای لاغر شدن و قدرتمند شدن بدن 

وقتی صحبت از ورزش های تقویت نفس می‌شود، کیک بوکسینگ به صورت بارز مطرح می‌شود. به عنوان یک مزیت مضاعف، بسیاری از کلاس‌های این ورزش شامل تمرینات قدرتی و انعطاف‌پذیری نیز میشوند. شما میتوانید به ازای هر جلسه، بسته به میزان فشردگی تمرین، بین 300 تا 500 کالری بسوزانید.

 

8) دوچرخه سواری

این ورزش چه با دستگاه‌های ثابت خانگی و چه به وسیله دوچرخه‌های واقعی خارج از منزل، یک فعالیت تنفسی عالی است. کلاس های دوچرخه سواری ثابت امروزه بسیار متداول شده است. همانند ورزش های دیگر این ورزش نیز دارای تنوع زیاد در میزان فشار وارده بر بدن است که میزان سوخت کالری را به شدت کاهش می‌دهد. با این ورزش میتوانید به ازای هر نیم ساعت 200 تا 400 کالری بسوزانید.

9) دویدن و طناب زدن

دویدن تقریبا در هر محلی آسان است، تنها چیزی که نیاز دارید یک پیاده رو و یک جفت کفش مناسب دو است. می‌توانید میزان قابل توجهی کالری را از دست بدهید. تقریبا 300 کالری یا بیشتر در نیم ساعت حتی می‌توانید این مقدار را با ایجاد وقفه و دویدن در مناطق سر بالایی افزایش دهید. برای این منظور باید پاهای قوی داشته باشید. پرورش قدرتی اندام مهمترین مساله برای پیشگیری از صدمات حاصل از ورزش دو است. همچنین حین پیاده روی و دویدن می توانید، طناب زدن را امتحان کنید. اگر علاقه ای به طناب زدن ندارید یا می خواهید بیشتر با این ورزش آشنا شوید پیشنهاد می کنیم مقاله طناب زدن برای لاغری را مطالعه کنید. 

 

10) بلند کردن وزنه

اگر زمان تمرینات وزنه برداری به صورت صحیح انجام گیرد،کوتاه خواهد بود بنابراین مقدار کالری سوخته شده کمتر است. اما احساس رضایت و سلامت به دلیل آزاد شدن آندورفین ناشی از فعالیت سنگین، در نوع خود محرک هایی بسیار شگفت انگیز به شمار می‌آید. یه علاوه بلند کردن وزنه پی ریزی خوبی برای انجام فعالیت‌های دیگر است.

از میان این 10ورزش موثر برای کاهش چربی، حداقل باید یکی از آنها مورد علاقه شما باشد. سعی کنید یک یا دو دوست که میتوانند شما را در حفظ انگیزه یاری نمایند، پیدا کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد