ورزش های نشانه روی و انواع سرگرم کننده آن ها را بشناسید

ورزش های نشانه روی و انواع سرگرم کننده آن ها را بشناسید

بسیاری از ورزش ها هستند که نیازمند نشانه گیری دقیق هستند. یکی از رکن های مهم در ورزش نشانه گیری، تمرکز کردن است. تمرکز و دقت بالا یکی از ویژگی های مهم در انجام این حرکات است.  ورزش کردن تنها انجام حرکات خاص نیست. ورزش کردن به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که افراد می توانند در آن شرکت کنند و توانایی های خود را در آن به نمایش بگذارند.

ورزش نشانه روی چیست؟

ورزش نشانه روی به آن دسته از فعالیت های ورزشی گفته می شود که فرد برای انجام آن باید از مهارت جسمی و ذهنی برخوردار باشد.در ورزش نشانه گیری فرد علاوه بر دقت و تمرکز، باید سرعت عمل کافی را چاشنی آن کند. ورزش نشانه گیری یک ورزش و فعالیت تفریحی، رقابتی است.

انواع ورزش های نشانه روی کدام اند؟ 

  • تیر اندازی

تیر اندازی یکی از رشته های پر طرفدار و هیجان انگیز در ورزش نشانه گیری به شمار می آید. در ورزش تیر اندازی معیار اصلی فاصله تیرانداز و نوع اسلحه است. تیر اندازی به سه صورت خوابیده، نشسته و ایستاده انجام می شود. در تیر اندازی، با استفاده از سلاح های مختلفی نظیر اسلحه های گرم شکاری و تفنگ های ساچمه ای به سمت هدف نشانه گیری می شود و سپس شلیک می کنند.

  • تیر اندازی با کمان

تیر اندازی با کمان از دوران ما قبل تاریخ، یک صلاح اصلی برای جنگ و شکار در سراسر جهان به شمار می آمد. اولین گروه های تیراندازی با کمان مربوط به قرن 16 و 17 است. تیر اندازی با کمان در 3 رشته کامبوند، ریکرو و سنتی برگزار می شود. ورزشکار با گذاشتن یک تیر در کمان و نشانه گیری دقیق تیر را به سمت هدف پرتاب می کند.

  • تیر اندازی با تفنگ

تیر اندازی با تفنگ از جمله ورزش هایی سرگرم کننده و پر طرفدار است که باید زیر نظر مربی انجام شود. تیر اندازی با تفنگ سبب می شود قدرت ذهن و تمرکز بازیکن افزایش یابد و حس اعتماد به نفس در فرد بالا برود. در این ورزش، بازیکن تفنگ را در دستان خود میگیرد و انتهای تفنگ باید بر روی شانه بازیکن قرار بگیرد. با نشانه گیری درست تیر را به سمت هدف شلیک می کند.

  • پرتاب نیزه

پرتاب نیزه در زمان قدیم برای شکار و جنگ به کار برده میشد. هم اکنون به عنوان یک ورزش جهانی شناخته شده است. پرتاب نیزه به این صورت است که بازیکن باید نیزه را از قسمت بازوهای خود پرتاب کند، بدون این که از خط خطا رد شود. نیزه باید در نقطه ای که نشانه گرفته است بر روی زمین فرود آید.

  • پرتاب وزنه

پرتاب وزنه یکی از ورزش های نشانه روی است که مردان از مدت ها قبل، برای تخمین قدرت و مهارت خود، اشیاء را پرتاب می کردند. پرتاب وزنه شامل روش های مختلفی نظیر، پرتاب از شانه یا پهلو، پرتای وزنه با یک دست یا دو دست و حتی بدون دویدن است.

به این صورت که پرتاب کننده در وسط یک دایره می ایستد و سپس وزنه را در بالای سر نشانه می گیرد و به سمت هدف پرتاب می کند. بدون آن که پای بازیکن از دایره خارج شود.

  • پرتاب دیسک

پرتاب دیسک زیر مجموعه ورزش دو و میدانی است. در این ورزش پرتاب کننده، دیسک را به دورترین نقطه پرتاب می کند. پرتاب دیسک یک ورزش رقابتی به حساب می آید. در این ورزش، میزان پرتاب دیسک به نسبت رقبا باید بیشتر باشد.

  • ورزش گلف

بازی گلف یک ورزش مهیج و سرگرم کننده است، که در یک فضای باز انجام می شود. بازیکن باید به وسیله چوب مخصوص گلف، توپ گلف را با نشانه گیری درست درون سوراخ های که در زمین بازی حفر شده بیندازد.

  • ورزش بولینگ

ورزش بولینگ یکی دیگر ورزش های پر طرفدار است، که تاریخچه آن به یونان باستان بر می گردد. برای انجام بولینگ باید بر قوانین بازی تسلط کامل داشت. نحوه انجام این بازی به این صورت است که، ابتدا توپ را از روی ریل برگشت برمیدارید، بازوی خود را خم کرده و با نشانه گیری به سمت مسیر، توپ را پرتاب کنید.

  • ورزش دارت

ورزش دارت یک ورزش ساده ای است، که در آن قدرت تمرکز و نشانه گیری از اهمیت بالایی برخوردار است. در ورزش دارت باید با نشانه گیری دقیق، دارت را به سمت قسمت های پر امتیاز پرتاب کنید.

  • بیلیارد

ورزش بیلیارد از زمان های قدیم محبوبیت خاصی در بین مردم داشته است. این بازی در یک فضای سر پوشیده انجام می شود. ورزش بیلیارد بر خلاف دیگر بازی ها، دارای توپ های بسیاری است.

بازیکن باید با نشانه گیری درست و ضربه زدن به گوی ها، آن ها را به سمت سوراخ هایی که بر روی میز مستطیل ایجاد شده است، روانه کند.

بیلیارد

  • تیله بازی

تیله بازی به عنوان یک ورزش مفرح برای کودکان و بزرگسالان به حساب می آید. تیله بازی به صورت دو نفره انجام می شود. بازیکن باید گوی های شیشه ای را به سمت دیگر گوی ها بزند.

  • جر بازی (گردو بازی)

گردو بازی به صورت گروهی انجام می شود. ابتدا بازیکن با گردوهایی که دارد، چند گردو را بر روی هم قرار می دهد و سپس گروی بزرگتر که شقه نام دارد، در دست می گیرد و آن را به سمت هدف پرتاب می کند. اگر نشانه گیری بازیکن درست باشد، مابقی گردو ها از آن برنده می شود.

  • هفت سنگ

بازی هفت سنگ نیازمند تمرکز و دقت بالایی است. این بازی به صورت گروهی انجام می شود. در این بازی هفت عدد سنگ صاف را بر روی هم چیده، یکی از گروه ها از فاصله دور توپ را به سمت سنگ ها پرتاب می کند. وظیفه گروه مقابل این است، مانع از برخورد توپ حریف با سنگ ها شود. اگر حریف، کمترین سنگ را بندازد برنده است.

کلام پایانی

 بازی نشانه روی برای همه سنین مناسب است. هر کس می تواند این ورزش را به صورت حرفه ای دنبال کند. در ورزش نشانه روی، دقت و سرعت حرف اول را می زند. با انجام ورزش هایی که در بالا گفته شد، علاوه بر تقویت قوای بدنی، می توان انرژی خود را دو چندان کرد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد